Logo úložiště

Institucionální digitální repozitář

 
 Odložené zveřejnění 
Pouze metadata
Otevřený přístupOtevřený přístup
Omezený přístup

Assessing awareness of library services: an ethnographic examination of bachelor students at two Czech technology universities

Externí umístění souboru

Licence:

CC BY-NC-ND

Datum

2016

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Vydavatel

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

In this paper, the authors present interim research results from an ongoing ethnographic examination of eight engineering undergraduate students from two technology universities in Prague, Czech Republic. A multi-layered data gathering strategy was employed, including semi-structured in-person interviews as well as in situ and virtual observations of participants interacting with learning environments. This data enabled the authors to examine whether or not students are aware of library services. “Library services” are here broadly defined to include not only traditional support services but also new, emerging areas of activity which can be categorized under the broader concept of undergraduate student support. Findings indicate very poor awareness of library offerings although participants were aware of the library as a study space. The authors additionally touch briefly upon the concept of “backward design” for service development, in which research data is gathered and considered prior to service design and launch.

Popis

Klíčová slova

studentská informační gramotnost, zpětný výukový design, engineering undergraduates, student-centered information literacy, backward instructional design, etnografie, informační gramotnost, studenti, ethnography, information literacy, students

Jazyk:

en

Typ:

conference paper

Edice

Citace

DOI

ISBN

ISSN

Název akce

4th European Conference on Information Literacy

Datum od

2016-10-10

Datum do

2016-10-13

Místo události

Praha (CZ)

Je součástí

Má část/i

Je publikován v

Je na něj odkazováno z

Odkazuje

Je citován

Cituje

Je doplňkem k

Má doplněk

Je recenzován

Recenzuje

Popisuje

Je popsán

Je pokračováním

Pokračuje

Je verzí

Má verzi

Je variantou

Je původní variantou

Souvisí