Urban, Adam2024-06-302024-06-302024https://hdl.handle.net/20.500.14391/3251V pořadí 11. konference Creating Knowledge 2024 v Helsinkách, konaná od 5. do 7. června 2024, se zaměřila na "Odpovědnost v digitálním informačním prostředí." Cílem účasti bylo představit příspěvek o inovativních změnách v rozvíjení akademické gramotnosti v Národní technické knihovně. Účastníci se zapojili do prohlídek knihoven a diskusí o roli AI ve vzdělávání, měnících se odpovědnostech knihoven a rozvoji digitální gramotnosti. Konference zdůraznila integraci AI do vzdělávání a její dopad na akademické praktiky.The 11th Creating Knowledge 2024 conference in Helsinki, held from 5-7 June 2024, focused on "Responsibility in the Digital Information Environment." The aim of participation was to present a paper on innovative changes in developing academic literacy at the National Technical Library. Participants engaged in library tours and discussions about the role of AI in education, the changing responsibilities of libraries, and the development of digital literacy. The conference highlighted the integration of AI into education and its impact on academic practices.cshttp://purl.org/coar/access_right/c_16ecCestovní zpráva - Konference Creating Knowledge 2024Business trip report from The 11th Creating Knowledge 2024 Conferencebusiness trip reportinformační gramotnostakademická podporaInformation literacyacademic support