Chodounská, AlenaFirsová, NaděždaMartinová, Olga2023-11-212023-11-212020https://hdl.handle.net/20.500.14391/1362V průběhu posledních deseti let se Národní technická knihovna (NTK) stala nedílnou součástí kampusu technických vysokých škol v pražských Dejvicích. Budova, která v roce 2019 zaznamenala téměř milion návštěv, je oblíbená především mezi vysokoškolskými studenty, jak domácími, tak zahraničními. Moderní, inspirativní prostory umístěné přímo v srdci kampusu jsou velkou předností při podpoře studentů, vyučujících a výzkumníků, ale samy o sobě nestačí. Aby mohla knihovna svým uživatelům sloužit ve své plné kapacitě, musí budova též „obsahovat“ relevantní informační zdroje, služby a lidi, kteří je poskytují a rozvíjejí. V příspěvku představíme metody používané pro sledování měnících se informačních potřeb a návyků stávajících a potenciálních uživatelů NTK a pro vyhodnocování uživatelské zkušenosti s knihovnou. Díky poznatkům získaným prostřednictvím těchto metod můžeme soustavně uzpůsobovat naše prostory a služby tak, abychom lépe podporovali akademickou i profesní úspěšnost, zvědavost a konkurenceschopnost našich uživatelů.During the last decade, National Library of Technology (NTK) has become an integral part of the Prague Dejvice campus. The library building, which had almost one million visits in 2019, is very popular, especially among university students, both domestic and international. The library’s inspiring study spaces and facilities, together with its position in the very heart of campus, are a great advantage for fulfilling our mission of supporting students, professors and researchers. However, in order to become a real hub of STEM information and their efficient transfer to the education and research processes, besides the great building and high-quality information sources, a crucial role belongs to user services and the people who provide them. This presentation focuses on the methods used in observing the information needs and habits of NTK’s patrons and students on campus as well as on evaluation of our users’ experiences. These findings are instrumental for continuous and agile space design adaptations and the improvement of service that support academic and professional growth, inquisitiveness, and the competitiveness of our patrons.cshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2knihovnybudovy knihovenslužbyvzděláváníanalýzalibrarieslibrary buildingsserviceseducationanalysisProstor jako služba: první dekáda Národní technické knihovny (NTK) v nové budověBeyond library spaces: the first decade of the National Library of Technology (NTK) in the new buildingconference paper