https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Chodounská, AlenaTvrdá, PavlínaHenzl, Jiří2023-11-212023-11-212017https://hdl.handle.net/20.500.14391/1064Případová studie z Národní technické knihovny v Praze popisuje vývoj informační podpory založené na uživatelsky orientovaném přístupu. Její podobu ukazuje na příkladu dvou konkrétních služeb; individuálních konzultacích a informační podpory pro střední školy.A case study from the National Library of Technology in Prague describing the evolution of its information support strategies based on a user-oriented, backward design approach. Two specific services are highlighted: individual consultations and instructional support for secondary schools.cshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2knihovnyinformační službystřední školylibrariesinformation serviceshigh schoolsPokročilá informační podpora v Národní technické knihovněAdvanced Information Support in the Czech National Library of Technologyarticlehttp://psh.ntkcz.cz/skos/PSH6536http://psh.ntkcz.cz/skos/PSH6506http://psh.ntkcz.cz/skos/PSH8249