http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0Kováčová, Tamara2023-11-212023-11-212016https://hdl.handle.net/20.500.14391/931Během posledních deseti let vidíme v rámci „open” iniciativ velký trend podpory otevřeného vzdělávání, jehož důležitým aspektem jsou i tzv. OER (otevřené vzdělávací zdroje). Seznámíme se s konkrétními příklady z praxe. Co jsou OER? Jak OER ve vzdělávací praxi (ne)vznikají? Jak OER (ne)najdeme? Jak se OER (ne)využívají? Jaké jsou vlastně výhody využívání OER ve vzdělávání? A jak na těchto výhodách dále stavět?There is significant trend among “open” initiatives for support of open education during last decade. Important part of open education is OER (open educational resources). The best practices will be explored. What are OER? How OER can (not) emerge? How OER can (not) be found? How are (not) OER used? What are exact benefit of OER usage in education? How build on those advantages?cshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2otevřené vzděláváníotevřené vzdělávací zdrojeopen educationopen educational resourcesMůže šedá literatura nahradit učebnice? : OER (open educational resources) ve službách otevřeného vzděláváníMay Textbooks be Replaced by Grey Literature? : OER (Open Educational Resources) in Service of Open Educationconference papervzděláníučebniceotevřený přístupeducationtextbooksopen accesshttp://psh.ntkcz.cz/skos/PSH8192http://psh.ntkcz.cz/skos/PSH8238http://psh.ntkcz.cz/skos/PSH13939