Osoba:
Martinová, Olga

Načítá se...
Profilový obrázek
Emailová adresa
Datum narození
Výzkumné projekty
Organizační jednotky
Název pracovní pozice
Příjmení
Martinová
Křestní jméno
Olga
Jméno

Výsledky vyhledávání

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 14
  • PublikaceOtevřený přístup
    Web of Science & Scopus: Use Citation Databases to Foster Your Research
    (2020-01-16) Szarzec, Jakub; Chodounská, Alena; Martinová, Olga
    Prezentace přednášky z kurzu Scientific Writing and Publication zaměřená na bibliografické databáze Scopus a Web of Science.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Discussion with Young Researchers: Understanding the Fragmented Resource and Data Landscape
    (Národní technická knihovna, 2018-10-10) Martinová, Olga
  • PublikaceOtevřený přístup
    Academic Integrity
    (2022-06-30) Martinová, Olga; Razím, Tomáš
    Video recording of NTK’s webinar (April 19, 2022) focusing on academic integrity and publication ethics. It was designed primarily for doctoral candidates and early career researchers who are writing dissertations or scientific articles.
  • PublikaceOmezený přístup
    Současné proměny prostoru akademických knihoven
    (2018-05-23) Stehlík, Martin; Chodounská, Alena; Martinová, Olga; Szarzec, Jakub; Comby, Marine
  • PublikaceOmezený přístup
    Vyhodnocení cyklu webinářů pro doktorandy a začínající výzkumníky – zimní semestr 2022/2023
    (Národní technická knihovna, 2022-11) Martinová, Olga; Šátková, Barbora
    Zpráva shrnující otevřené lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků na podzim (v zimním semestru) 2022/2023. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků.
  • PublikaceOmezený přístup
    Vyhodnocení cyklu webinářů a workshopů pro doktorandy – podzim 2021
    (Národní technická knihovna, 2021-12) Martinová, Olga
    Zpráva shrnující lekce Národní technické knihovny (NTK) zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků na podzim (v zimním semestru) 2021. Zahrnuty jsou jak otevřené webináře, na které se mohl přihlásit kdokoliv, tak workshopy NTK, které proběhly v rámci kurzu Scientific Writing in English. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Prostor jako služba: první dekáda Národní technické knihovny (NTK) v nové budově
    (2020) Chodounská, Alena; Firsová, Naděžda; Martinová, Olga
    V průběhu posledních deseti let se Národní technická knihovna (NTK) stala nedílnou součástí kampusu technických vysokých škol v pražských Dejvicích. Budova, která v roce 2019 zaznamenala téměř milion návštěv, je oblíbená především mezi vysokoškolskými studenty, jak domácími, tak zahraničními. Moderní, inspirativní prostory umístěné přímo v srdci kampusu jsou velkou předností při podpoře studentů, vyučujících a výzkumníků, ale samy o sobě nestačí. Aby mohla knihovna svým uživatelům sloužit ve své plné kapacitě, musí budova též „obsahovat“ relevantní informační zdroje, služby a lidi, kteří je poskytují a rozvíjejí. V příspěvku představíme metody používané pro sledování měnících se informačních potřeb a návyků stávajících a potenciálních uživatelů NTK a pro vyhodnocování uživatelské zkušenosti s knihovnou. Díky poznatkům získaným prostřednictvím těchto metod můžeme soustavně uzpůsobovat naše prostory a služby tak, abychom lépe podporovali akademickou i profesní úspěšnost, zvědavost a konkurenceschopnost našich uživatelů.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Partners in Class: A Needs-Based Approach to High School Curricular Support at the National Library of Technology in Prague
    (2017-09-20) Tvrdá, Pavlína; Martinová, Olga
    This case study discusses the development of courses at the National Library of Technology in Prague (NTK) for different grade levels developed in direct collaboration with several private schools, notably the Austrian School in Prague (OEGP) and the English College in Prague (ECP). These courses were developed in close partnership with teachers at these schools according to specific curricular needs: students at both schools must write a formal paper in order to graduate. For OEGP, a highly structured Vorwissenschaftliche Arbeit (VWA), or “pre-scientific paper,” is required by the Austrian Federal Ministry of Education (2017) for graduation. ECP students must complete the International Baccalaureate Extended Essay (IB EE). The case study contains descriptions of multilingual courses relevant to any libraries who support multilingual research/writing environments—while the IB EE must be written in English, VWA students can select the language of their papers (Czech, English, or German). This poses unique challenges for both NTK instructors and school teachers because different resources and tools must be introduced for different language environments. In our paper, we describe strategies we have developed to overcome such challenges, including our approach to instruction for citation management tools—we recommend different tools for different languages, for example, and coordinate teaching with teachers based on each school’s curriculum. Although information literacy (IL) is supposed to be included in Czech high school programs as a part of a larger discipline, Informatics and Information and Communication Technology (Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007), the majority of schools neglect IL almost completely (Medková, 2011). This means, among other things, that NTK instructors and school teachers must include in all courses a heavy emphasis on describing relevant resources and introducing the concept of publication ethics, particularly for schools such as OEGP which do not have their own libraries. The paper outlines the next stages of program development, including planned open access learning materials as well as our efforts in encouraging the Czech Ministry for Education, Youth, and Sports to include a formal paper requirement similar to the VWA or IB EE in future high school graduation requirements. At present, most Czech high school students are not required to write a paper in order to graduate (Parliament of the Czech Republic, 2004; Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic, 2009). Finally, we relate whether or not our experiences correspond to findings from original research conducted at NTK identifying a gap in writing and research skills for Czech undergraduates in STEM fields (Chodounská, 2016). In closing, we discuss how stronger high school requirements could potentially improve writing and research skills for all students entering university programs
  • PublikaceOtevřený přístup
    Cestovní zpráva - XXI. zasadnutie Národnej komisie pre služby SR
    (2019-06-17) Procházková, Petra; Chodounská, Alena; Martinová, Olga; Tassanyi, Pavlína
    Cestovní zpráva popisuje účast na 21. výročním jednání Národnej komisie pre služby, jejímž cílem je spolupráce mezi slovenskými knihovnami a sdílení příkladů dobré praxe při poskytování služeb a zpřístupňování elektronických informačních zdrojů. V rámci akce byly prezentovány také zkušenosti NTK.
  • PublikaceOtevřený přístup
    iNaturalist ve výuce - příklady aktivit pro 2. stupeň ZŠ a střední školy
    (Národní technická knihovna, 2023) Karbanová, Eva; Martinová, Olga
    Několik příkladů, jak lze použít aplikaci a data iNaturalist ve výuce.