Knihovna
Permanentní URI k této komunitě
Procházet
Procházet Knihovna podle Autor "Chodounská, Alena"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
Publikace Omezený přístup Cestovní zpráva - Library Marketing Tuesday(2014) Chodounská, Alena; Tvrdá, MartinaZpráva shrnuje dění třetího ročníku konference Library Marketing Tuesday, která se konala 23. 09. 2014 v Otevřené zahradě v Brně. Konference se věnovala širokému spektru marketingových aktivit a své příspěvky prezentovali knihovníci i marketingový odborníci ze soukromé sféry. Ve zprávě jsou stručně popsány všechny prezentované příspěvky. Cílem cesty bylo získat přehled o marketingových aktivitách ostatních odborných knihoven a načerpat inspiraci pro vlastní marketingovou strategii.Publikace Omezený přístup Inquiry/Customer Relationship Management at NTK(2014) Krueger, Stephanie; Koch, Ondřej; Koudelka, Jakub; Chodounská, AlenaPublikace Omezený přístup Knihovna Kalifornské univerzity v Berkeley(2017) Chodounská, Alena; Strych, FilipPrezentace představuje poznatky autorů ze zahraniční stáže v UC Berkeley Library, kterou navštívili v září 2017.Publikace Omezený přístup Knihovna se mění aneb více místa pro studenty místo regálů(2018) Chodounská, AlenaPublikace Otevřený přístup Konzultační koutek: Centrální konzultační pult a design služeb na míru(2015) Chodounská, AlenaPublikace Otevřený přístup Manažerský informační systém (MIS): statistická analýza jako služba(2014) Chodounská, AlenaPublikace Omezený přístup Současné proměny prostoru akademických knihoven(2018) Stehlík, Martin; Chodounská, Alena; Martinová, Olga; Szarzec, Jakub; Comby, MarinePublikace Omezený přístup Transformace technických služeb: vzdělávání(2018) Chodounská, AlenaPublikace Otevřený přístup Vyhodnocení průzkumu Národní technické knihovny "NTK pro příští desetiletí"(Národní technická knihovna, 2022) Firsová, Naděžda; Millerová, Kristina; Martinová, Olga; Chodounská, Alena; Šátková, BarboraNárodní technická knihovna (NTK) je součástí kampusu vysokých škol v pražských Dejvicích, kde sídlí od r. 2009. NTK plní funkci veřejné i akademické knihovny. Tato zpráva shrnuje výsledky dotazníkového šetření „NTK pro příští desetiletí“, které proběhlo v červnu a červenci 2020. Hlavním cílem šetření bylo zjištění potřeb, návyků a preferencí uživatelů NTK pro potřeby plánované modernizace prostorů knihovny a také pro další zkvalitňování služeb. V rámci dotazníkového šetření byly zkoumány jednak zkušenosti uživatelů se stávajícími prostory, vybavením, informačními zdroji a službami NTK, ale také studijní a pracovní návyky studentů a vyučujících. Respondenti byli osloveni v rámci tzv. účelového výběru tak, aby výzkumný vzorek obsahoval jak uživatele NTK, tak i studenty a vyučující z řad partnerských univerzit, kteří služeb NTK nevyužívají. Do šetření se zapojilo 2027 respondentů, přičemž celý dotazník vyplnilo 1030 respondentů. Při vyhodnocení bylo využito popisných statistických metod a testování závislosti. Důležitým faktorem, který ovlivnil jak sběr, tak výsledky tohoto šetření bylo, že probíhalo v období pandemie COVID-19, což mělo, jak naznačily výsledky, výrazný vliv na možnosti využívání knihoven i informační chování respondentů. Výsledky šetření ukazují, že respondenti jsou celkově s NTK, jejími prostory, zařízeními, informačními zdroji a službami spokojeni. Kladně byl hodnocen moderní prostor, samoobslužný provoz, atmosféra uvnitř NTK, přístup ke zdrojům a dlouhá otevírací doba. Naopak respondenti nebyli spokojeni zejména s počtem studijních míst (včetně těch pro individuální studium), dostupností elektrických zásuvek a hlukem. Zpráva poskytuje faktografický materiál o uživatelích NTK a o jejich studijním a pracovním chování, ale může být využita také pro zlepšování služeb a prostorů akademických a veřejných knihoven obecně. Výstupy z šetření byly průběžně sdíleny s architekty, kteří připravují návrh přestavby veřejných prostor knihovny, a posloužily pro úpravy architektonického návrhu. Na základě dat byla vedení NTK předána doporučení pro zlepšení provozu a služeb NTK, přičemž některá z nich už byla realizována.