Články
Permanentní URI k této kolekci
Procházet
Procházet Články podle Autor "Chodounská, Alena"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
Publikace Pouze metadata Konference KRE: Knowledge, Research, Education(2010) Chodounská, AlenaPublikace Otevřený přístup Pár kroků od pomoci, pár kliků od zdroje: podpora studentů v Národní technické knihovně(2018) Chodounská, AlenaPřípadová studie s popisem jednoho dne fiktivního uživatele Národní technické knihovny (NTK), která vznikla na základě poznatků získaných prostřednictvím dvou mystery visitingových šetření, dvou etnografických studí a několikaleté praxe s poskytováním služeb. Umožňuje získat představu o benefitech, které uživateli používání prostor knihovny přináší, a nastiňuje potenciální přínos, který by mohl mít z komplexního využití nabízených zdrojů a služeb, které zůstávají často nerozpoznané anebo nevyužité. Již nyní by se měly akademické knihovny připravovat na budoucí studenty, kteří nastoupí ke studiu v příštích dvaceti letech.Publikace Otevřený přístup Podpora výuky chemie v Národní technické knihovně(Česká společnost chemická, 2021) Razím, Tomáš; Chodounská, AlenaV Národní technické knihovně (NTK) poskytujeme pedagogům přístup k odborným zdrojům z oblasti chemie a dalších technických a přírodních věd a pomáháme jim se v nich zorientovat. Vytváříme komentované oborové přehledy volně dostupných informačních zdrojů i vlastní metodické materiály využitelné především při projektové a badatelsky orientované výuce, např. při vedení studentských prací. Učitelům i studentům také poskytujeme individuální konzultace a kurzy pro rozvoj kompetencí k práci s informacemi. Ve spolupráci s učiteli usilujeme o zlepšení výsledků vzdělávání na českých školách a zlepšení kvalifikace absolventů chemických a technických oborů v celosvětovém měřítku.Publikace Otevřený přístup Pokročilá informační podpora v Národní technické knihovně(2017) Chodounská, Alena; Tvrdá, Pavlína; Henzl, JiříPřípadová studie z Národní technické knihovny v Praze popisuje vývoj informační podpory založené na uživatelsky orientovaném přístupu. Její podobu ukazuje na příkladu dvou konkrétních služeb; individuálních konzultacích a informační podpory pro střední školy.