Akademické služby
Permanentní URI k této kolekcihttps://hdl.handle.net/20.500.14391/66
Procházet
Procházet Akademické služby podle Předmět "academic support"
Nyní se zobrazuje 1 - 13 z 13
- Výsledků na stránku
- Možnosti řazení
- Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup The Academic Library as an Agent for Academic Literacy Innovation(National Library of Technology, 2024) Urban, AdamThis presentation outlines the importance of academic literacy and describes how academic libraries can play a significant role in its development using the Czech National Library of Technology (NTK) as an example. Given the rapid changes in academia and the demands on academic libraries, including in the Czech Republic, many academic libraries have had to adapt and expand their service offerings. The concept of academic literacy, which provides an umbrella term for the new kinds of assistance that libraries can provide, covers a wide range of skills needed and desired such an evolving academic environment. An expanded focus on academic literacy—moving beyond information literacy— provides students and early career researchers with skills that will better equip them for a career in academia and beyond. Through study materials, webinars, and face-to-face consultations, NTK is actively working on developing transferable skills and competencies in the academic realm. In my presentation, I describe NTK’s initiatives and the changes made in library services. It includes a description of longitudinal quantitative data collection regarding academic literacy efforts over the last 5 years (2018-2023), including student feedback and gaps we still need to address; and a qualitative analysis of the data regarding the range and types of services provided. Academic libraries in evolving environments who are considering providing similar literacy support will be able to use our efforts as an example in designing their own, locally tailored services. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Cestovní zpráva - Konference Creating Knowledge 2024(Národní technická knihovna, 2024) Urban, AdamV pořadí 11. konference Creating Knowledge 2024 v Helsinkách, konaná od 5. do 7. června 2024, se zaměřila na "Odpovědnost v digitálním informačním prostředí." Cílem účasti bylo představit příspěvek o inovativních změnách v rozvíjení akademické gramotnosti v Národní technické knihovně. Účastníci se zapojili do prohlídek knihoven a diskusí o roli AI ve vzdělávání, měnících se odpovědnostech knihoven a rozvoji digitální gramotnosti. Konference zdůraznila integraci AI do vzdělávání a její dopad na akademické praktiky. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Podpora začínajících výzkumníků v Národní technické knihovně(Národní technická knihovna, 2025) Firsová, NaděždaPodpora začínajících výzkumníků, ať už se jedná o studenty na různých úrovních studia nebo doktorandy a postdoktorandy, je aktuálně jednou z priorit terciárního vzdělávání. Rozvoj přenositelných a průřezových dovedností u těchto skupin má přispět k jejich studijní úspěšnosti, snadnější adaptaci a přejímání efektivních výzkumných praktik, a následně také k úspěšnému uplatnění absolventů na trhu práce, ať už ve veřejném, nebo soukromém sektoru. Otázkou je, jakou roli v tomto procesu hrají a budou hrát akademické knihovny. Národní technická knihovna (NTK) dlouhodobě rozvíjí podporu studentů a začínajících vědců jak v technickém kampusu v pražských Dejvicích, tak na národní úrovni v rámci projektu NCIP VaVaI. Akademické služby NTK vycházejí z toho nejlepšího ze světové praxe a reflektují aktuální trendy. Specifické postavení NTK jako národní instituce přináší na cestě k uživatelům jak výhody, tak překážky. Příspěvek se zaměřuje na historický vývoj akademických služeb NTK pro začínající výzkumníky a reflektuje přechod od podpory uživatelů v oblasti informační gramotnosti ke gramotnosti akademické. Popisuje také stávající praxi při zavádění tématu využívání nástrojů umělé inteligence pro výzkumníky do vzdělávacích a instruktážních materiálů. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Vyhodnocení cyklu webinářů a workshopů pro doktorandy – letní semestr 2022(Národní technická knihovna, 2022) Martinová, OlgaZpráva shrnující lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků na jaře (v letním semestru) 2022. Zahrnuty jsou jak otevřené webináře, na které se mohl přihlásit kdokoliv, tak webináře/workshopy NTK, které proběhly v rámci kurzu Scientific Writing in English. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Vyhodnocení cyklu webinářů a workshopů pro doktorandy – podzim 2021(Národní technická knihovna, 2021) Martinová, OlgaZpráva shrnující lekce Národní technické knihovny (NTK) zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků na podzim (v zimním semestru) 2021. Zahrnuty jsou jak otevřené webináře, na které se mohl přihlásit kdokoliv, tak workshopy NTK, které proběhly v rámci kurzu Scientific Writing in English. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Vyhodnocení cyklu webinářů a workshopů pro doktorandy a začínající výzkumníky – letní semestr 2024(Národní technická knihovna, 2024) Šátková, BarboraZpráva shrnující lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků na jaře (v letním semestru) 2024. Zahrnuty jsou jak otevřené webináře, na které se mohl přihlásit kdokoliv, tak workshopy NTK, které proběhly v rámci kurzu Scientific Writing in English. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Vyhodnocení cyklu webinářů a workshopů pro doktorandy a začínající výzkumníky – letní semestr 2025(Národní technická knihovna, 2025) Skládalová, EliškaZpráva shrnující lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků v letním semestru 2025. Zahrnuty jsou jak otevřené webináře, na které se mohl přihlásit kdokoliv, tak workshopy NTK, které proběhly v rámci kurzu Scientific Writing in English. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Vyhodnocení cyklu webinářů a workshopů pro doktorandy a začínající výzkumníky – zimní semestr 2024(Národní technická knihovna, 2024) Šátková, BarboraZpráva shrnující lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků na podzim (v zimním semestru) 2024/2025. Zahrnuty jsou jak otevřené webináře, na které se mohl přihlásit kdokoliv, tak workshopy NTK, které proběhly v rámci kurzu Scientific Writing in English. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Vyhodnocení cyklu webinářů pro doktorandy – jaro 2021(Národní technická knihovna, 2021) Millerová, KristinaZpráva shrnující lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků na jaře (v letním semestru) 2021. Zahrnuty jsou jak otevřené webináře, na které se mohl přihlásit kdokoliv, tak webináře NTK, které proběhly v rámci kurzu Scientific Writing in English. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Vyhodnocení cyklu webinářů pro doktorandy a začínající výzkumníky – letní semestr 2023(Národní technická knihovna, 2023) Šátková, BarboraZpráva shrnující otevřené lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků na jaře (v letním semestru) 2023. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Vyhodnocení cyklu webinářů pro doktorandy a začínající výzkumníky – zimní semestr 2022/2023(Národní technická knihovna, 2022) Martinová, Olga; Šátková, BarboraZpráva shrnující otevřené lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků na podzim (v zimním semestru) 2022/2023. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Vyhodnocení školení pro doktorandy IOCB PhD Skills Day(Národní technická knihovna, 2024) Firsová, Naděžda; Vobrubová, Barbora; Nussbaumerová, MartinaZpráva shrnující školení IOCB PhD Skills Day: Essential researcher competencies – pilotního projektu Akademických služeb projektu NCIP VaVaI, Národní technické knihovny (NTK) a Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR (ÚOCHB). Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti, vyhodnocení zpětné vazby účastníků a zpětnou vazbu ze strany ÚOCHB. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Vyhodnocení zpětné vazby na Doctoral Summer School 2025(Národní technická knihovna, 2025) Firsová, Naděžda; Skládalová, EliškaTento dokument obsahuje výsledky zpětné vazby na Doctoral Summer School 2025, která proběhla v NTK ve dnech 2. a 3. září 2025. Hodnocení bylo zpracováno na základě vyhodnocení zpětné vazby poskytnuté účastníky Doctoral Summer School pomocí dotazníkového šetření. Vyhodnocení bylo dále doplněno zpětnou vazbou od členů podpůrného týmu (tzv. Support Team): zaměstnanců NTK a partnerských organizací, kteří se podíleli na organizaci akce a během celé akce poskytovali účastníkům a instruktorům podporu.