Konferenční materiály
Permanentní URI k této kolekcihttps://hdl.handle.net/20.500.14391/45
Procházet
Nedávné příspěvky
- Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup KRECon 2025 - fotodokumentace(Národní technická knihovna, 2025) Hamouz, KryštofFotodokumentace z konference KRECon 2025. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Zakončení konference KRECon 2025(Národní technická knihovna, 2025) Doleček, PavelZávěrečné slovo konference. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup KRECon 2025 - Panelová diskuze: Institucionální pohled II. - Výzkumné organizace(Národní technická knihovna, 2025) Krištoufek, Ladislav; Pospíšilová, Šárka; Grubhoffer, Libor; Konvalinka, Jan; Janíček, LadislavCílem panelové diskuse bylo představení interních schémat podpory excelence výzkumných univerzit a ústavů AVČR. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup KRECon 2025 - Panelová diskuze: Institucionální pohled I. - Poskytovalé(Národní technická knihovna, 2025) Slabý, Ondřej; Baldrian, Petr; Konvalinka, Petr; Tayupanta, Lucie Núñez; Jirsa, MilanCílem panelové diskuse bylo zjistit pohled poskytovatelů podpory na celý systém a jejich realizaci nástrojů. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup KRECon 2025 - Experience From Abroad and Discussion(Národní technická knihovna, 2025) Ferguson, Mark W.J.; Folkers, Gerd; Jakubek, Ursula; Helgesen, PetterPanelová diskuse zahraničních přednášejících a jejich pohled na problematiku. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Perspectives from Norway(Národní technická knihovna, 2025) Helgesen, PetterPrezentace z konference KRECon 2025. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup On Scientific Excellence(Národní technická knihovna, 2025) Folkers, GerdPrezentace z konference KRECon 2025. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Excellent = Austria(Národní techická knihovna, 2025) Jakubek, UrsulaPrezentace z konference KRECon 2025. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Excellence & Impact – examples from Ireland(Národní technická knihovna, 2025) Ferguson, Mark W.J.Prezentace z konference KRECon 2025. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup KRECon 2025 - Panelová diskuze: Výzvy, příležitosti, zkušenosti(Národní technická knihovna, 2025) Glanc, Matouš; Cahová, Hana; Carson, Erin Claire; Strakoš, Zdeněk; Matějka, FilipCílem této panelové diskuse jsou vstupy českých špičkových vědců a jejich názory na podmínky a výzvy podpory české vědy. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Excellence in EU R&I Policy(Národní technická knihovna, 2025) Tysjačna, LudmilaPrezentace z konference KRECon 2025. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Cutting-edge scientific fields in the Czech Republic?(Národní technická knihovna, 2025) Jurajda, ŠtěpánPrezentace z konference KRECon 2025. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Supporting cutting edge science in Czechia(Národní technická knihovna, 2025) Doleček, PavelPrezentace z konference KRECon 2025. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Zahájení konference KRECon 2025(Národní technická knihovna, 2025) Svoboda, Martin; Očko, Petr; Loebl, MartinZahájení konference KRECon 2025. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Persistent Identifiers(National Library of Technology, 2025) Heringová, Hana; Šilha Machová, Hana; Šindelář, JakubThis lecture focuses on the role of Persistent Identifiers (PIDs) within the National Data Infrastructure (NDI). Participants become familiar with recommendations and best practices for selecting and using PIDs in repositories, as well as the requirements associated with their utilization in the NDI. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Persistent Identifiers. Why and how?(National Library of Technology, 2025) Heringová, Hana; Šilha Machová, HanaIntroduction to persistent identifiers for early-career researchers. This presentation introduces the most commonly used types of persistent identifiers, explains their purpose, and shows how to use them effectively in practice. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Podpora začínajících výzkumníků v Národní technické knihovně(Národní technická knihovna, 2025) Firsová, NaděždaPodpora začínajících výzkumníků, ať už se jedná o studenty na různých úrovních studia nebo doktorandy a postdoktorandy, je aktuálně jednou z priorit terciárního vzdělávání. Rozvoj přenositelných a průřezových dovedností u těchto skupin má přispět k jejich studijní úspěšnosti, snadnější adaptaci a přejímání efektivních výzkumných praktik, a následně také k úspěšnému uplatnění absolventů na trhu práce, ať už ve veřejném, nebo soukromém sektoru. Otázkou je, jakou roli v tomto procesu hrají a budou hrát akademické knihovny. Národní technická knihovna (NTK) dlouhodobě rozvíjí podporu studentů a začínajících vědců jak v technickém kampusu v pražských Dejvicích, tak na národní úrovni v rámci projektu NCIP VaVaI. Akademické služby NTK vycházejí z toho nejlepšího ze světové praxe a reflektují aktuální trendy. Specifické postavení NTK jako národní instituce přináší na cestě k uživatelům jak výhody, tak překážky. Příspěvek se zaměřuje na historický vývoj akademických služeb NTK pro začínající výzkumníky a reflektuje přechod od podpory uživatelů v oblasti informační gramotnosti ke gramotnosti akademické. Popisuje také stávající praxi při zavádění tématu využívání nástrojů umělé inteligence pro výzkumníky do vzdělávacích a instruktážních materiálů. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Národní repozitář pro odborné dokumenty - Konference Open Science Week 2025(Národní technická knihovna, 2025) Vacková, BarboraPříspěvek v rámci Open Science Week 2025 představuje Národní repozitář pro odborné dokumenty. Popisuje nové funkce, typologii a záběr repozitáře, fungování komunit, role a odhadovaný harmonogram. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup National Catalogue of Repositories and Controlled Vocabularies(National Library of Technology, 2025) Kuchynka, AlexandrThis presentation introduces the National Catalogue of Repositories as a unified, structured place for information about research data repositories from the National Repository Platform and describes its architecture and components. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Building RDM and OS Skills from the Ground Up(National Library of Technology, 2025) Vališ, JanFunding agencies increasingly emphasize Open Science (OS) and Research Data Management (RDM) practices in the projects they support. Researchers at all career stages, while experts in their fields, often lack training in these areas, which can lead to unnecessary frustration and complications. To address this, I deliver introductory seminars and webinars on OS and RDM, complemented by practical workshops such as Dataset preparation for Zenodo or Creating data management plans in the Data Stewardship Wizard. These educational activities, which take place at UCT Prague, NTK, and EOSC CZ, lay the groundwork for the development of data competencies and provide a strong foundation for further tailored consultations. I provide these not only to researchers at UCT Prague but also to researchers coming through NTK under the auspice of the NCIS R&D&I (NCIP VaVaI) project, where particular focus is placed on early career researchers, who often act as data stewards on their supervisors’ projects and can benefit greatly from building these skills early in their careers.