Logo úložiště

Institucionální digitální repozitář

 

Další vzdělávací materiály

Permanentní URI k této kolekcihttps://hdl.handle.net/20.500.14391/23

Procházet

Nedávné příspěvky

Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 51
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Zdroje pro výuku biologie
    (Národní technická knihovna, 2025) Soperová, Beáta; Karbanová, Eva; Vobrubová, Barbora
    Tento soubor vznikl za účelem podpory výuky biologie na středních školách. Je určen jak pro vyučující k rozšíření, doplnění a zatraktivnění výukových materiálů, tak pro studenty jako katalog doplňkových zdrojů. Každý zdroj je opatřen hodnocením kvality a použitelnosti při výuce pomocí symbolu *. Více hvězdiček znamená lepší zdroj. Jedná se o aktualizaci ze dne 31.7.2025 k původní verzi vydané v roce 2021.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Dual photosynthesis
    (National Library of Technology, 2024) Kaliuzhna, Alina; Kuznetsova, Valentyna; Gardiner, Alastair Thomas; Koblížek, Michal; Polívka, Tomáš
    The Doctoral Summer School 2024 was organized by the National Library of Technology in collaboration with the University of Chemistry and Technology in Prague (UCT Prague), the Czech Association of Doctoral Researchers, and the Committee for Doctoral Studies under the Student Chamber of the Council of the Higher Education Institutions and took place on September 12–13, 2024, at the Dejvice campus. The aim of the event was to enhance the skills of early-career researchers through the following topics: Integrating Conversational AI into Research, Project Management for Early Career Researchers, Communication in Science. The optional Poster Session was a part of the workshop Communication in Science and helped the participants to practice their presentation skills and experiment with creative visual communication.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Approximating the state manifold geometry
    (National Library of Technology, 2024) Střeleček, Jan; Cejnar, Pavel
    The Doctoral Summer School 2024 was organized by the National Library of Technology in collaboration with the University of Chemistry and Technology in Prague (UCT Prague), the Czech Association of Doctoral Researchers, and the Committee for Doctoral Studies under the Student Chamber of the Council of the Higher Education Institutions and took place on September 12–13, 2024, at the Dejvice campus. The aim of the event was to enhance the skills of early-career researchers through the following topics: Integrating Conversational AI into Research, Project Management for Early Career Researchers, Communication in Science. The optional Poster Session was a part of the workshop Communication in Science and helped the participants to practice their presentation skills and experiment with creative visual communication.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Prevention is Smart. New education program: Lung and Gastric Cancer.
    (National Library of Technology, 2024) Onofre, Gabriela
    The Doctoral Summer School 2024 was organized by the National Library of Technology in collaboration with the University of Chemistry and Technology in Prague (UCT Prague), the Czech Association of Doctoral Researchers, and the Committee for Doctoral Studies under the Student Chamber of the Council of the Higher Education Institutions and took place on September 12–13, 2024, at the Dejvice campus. The aim of the event was to enhance the skills of early-career researchers through the following topics: Integrating Conversational AI into Research, Project Management for Early Career Researchers, Communication in Science. The optional Poster Session was a part of the workshop Communication in Science and helped the participants to practice their presentation skills and experiment with creative visual communication.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Neutrophils: The Army Fighting for Your Life
    (National Library of Technology, 2024) Paldusová, Kateřina; Cebecauer, Alma Marie; Cebecauer, Marek
    The Doctoral Summer School 2024 was organized by the National Library of Technology in collaboration with the University of Chemistry and Technology in Prague (UCT Prague), the Czech Association of Doctoral Researchers, and the Committee for Doctoral Studies under the Student Chamber of the Council of the Higher Education Institutions and took place on September 12–13, 2024, at the Dejvice campus. The aim of the event was to enhance the skills of early-career researchers through the following topics: Integrating Conversational AI into Research, Project Management for Early Career Researchers, Communication in Science. The optional Poster Session was a part of the workshop Communication in Science and helped the participants to practice their presentation skills and experiment with creative visual communication.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Cestovní zpráva - MSCA Conference 2024
    (Národní technická knihovna, 2024) Hnátková, Eva
    MSCA konference 2024 pořádaná belgickým předsednictvím v Radě EU s podporou Evropské komise ve dnech 18.-19. dubna 2024 v Mons, Belgie se zabývala kariérou výzkumných pracovníků. V současnosti se vysokoškolské instituce zaměřují na přípravu doktorandů pro akademickou kariéru. V praxi se ale absolventi PhD uplatní, zejména ve vyspělých zemích, až z 90% v sektorech mimo akademickou půdu a je potřeba je na to připravit. O své znalosti a zkušenosti se podělila celá řada významných odborníků. Na konferenci dále proběhla diskuse k nedávno schválené Evropské chartě pro výzkumníky, Evropského kariérního rámce a Evropského rámce pro dovednosti ve vědě. Tyto nástroje jsou k dispozici členským státům pro zlepšování dovedností a podmínek začínajících vědců. Přínosem účasti je výměna zkušeností a rozšíření znalostí o Evropské výzkumné politice, navázání nových kontaktů a možnost předávání dobré praxe v ČR.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Úvod do problematiky perzistentních identifikátorů
    (Národní technická knihovna, 2024) Heringová, Hana; Černohlávková, Petra
    Perzistentní identifikátory (PIDs) jsou základním stavebním kamenem k naplňování FAIR principů. Jejich efektivní využívání může výrazně zjednodušit sdílení výsledků výzkumu. Školení vysvětluje, co jsou perzistentní identifikátory, představuje jejich typy a vysvětluje jejich využití v různých fázích výzkumného cyklu. Je představena podpora zavádění perzistentních identifikátorů na národní úrovni do českého prostředí výzkumu, vývoje a inovací. Lektorky se dále zaměřují detailněji na představení identifikátoru výzkumníků a výzkumnic ORCID iD a na to, jak ho lze nejlépe využít ve vědecké kariéře.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Seminář k datům v PNG
    (Národní technická knihovna, 2023) Vochozková, Hana; Kybal, Martin; Vaishar, Antonín
    Seminář je realizován v rámci projektu CARDS a je věnovaný nástrojům na podporu čištění dat v knihovnách zapojených do projektu.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Introduction to LaTex Using Overleaf
    (2022) Khashabh, Ibrahim Abou
    A video recording of NTK’s webinar (December 2021) focusing on the basic use of the Overleaf LaTeX editing tool. Skills covered include: creating documents, using templates, making sections and subsections, writing mathematic formulas, and working with references. This webinar was designed for beginners in LaTeX.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Academic Integrity
    (2022) Martinová, Olga; Razím, Tomáš
    Video recording of NTK’s webinar (April 19, 2022) focusing on academic integrity and publication ethics. It was designed primarily for doctoral candidates and early career researchers who are writing dissertations or scientific articles.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Introduction to Web of Science and Scopus
    (2022) Blažků, Eli; Polášek, Jan
    Video recording of NTK’s webinar (April 26, 2022) focusing on searching in citation databases (Web of Science and Scopus) and how to use them efficiently. The webinar was designed primarily for doctoral candidates and other early career researchers who are not familiar with citation databases.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Navigating Scientific Resources and Staying Organized
    (2021) Chodounská, Alena; Razím, Tomáš
    Video recording of NTK’s webinar (November 2, 2021) focusing on searching, evaluating, and citing academic resources. It was designed primarily for doctoral candidates and early career researchers who are writing dissertations or scientific articles.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Zkušenosti vědecko-výzkumných pracovníků a doktorandů
    (2016) Kučerová, Anna; Tesárek, Pavel; Koubský, Tomáš
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Web of Science and Scopus: Use Citation Databases to Foster Your Research
    (2022) Blažků, Eli; Chodounská, Alena
    Video recording of NTK’s webinar (May 3, 2022) focusing on more advanced uses of citation databases (Web of Science, Scopus, Inspec Analytics) such as various metrics; searching for leading authors, journals, conferences or institutions within one’s research interest; or connecting different author identifiers for the same author. The webinar was designed primarily for doctoral candidates and early career researchers who already have a basic understanding of citation databases and how they work.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    Academic Online Presence
    (2022) Karbanová, Eva; Firsová, Naděžda
    Video recording of NTK’s webinar (May 10, 2022) focusing on online presence in academia. Presents online tools for improving academic visibility such as Google Scholar Profiles, Publons, Research Gate, and Web of Science and Scopus researcher/author identifiers. The webinar was designed primarily for doctoral candidates and early career researchers.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístup
    Omezený přístupOmezený přístup
    PublikaceOmezený přístup
    Legislativní rámec: služby NTK
    (2013) Kovářová, Pavla
    V rámci seminářů i e-learningového kurzu budou vysvětleny legislativní souvislosti, podklady a odkazy především v oblastech, které upravuje knihovní řád. Velmi stručně bude popsána právní úprava činností knihovny, které knihovní řád pouze naznačuje (svobodný přístup k informacím a žádosti o informace) nebo nezmiňuje, ale knihovně povinnosti vyplývají ze zákona (datové schránky). Kromě vymezení pomocí právních předpisů bude problematika přiblížena s využitím judikatury.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    My First Scientific Article 2022
    (2022) Karbanová, Eva; Polášek, Jan
    Video recording of NTK’s webinar (April 12, 2022) focusing on scientific articles. It was designed primarily for doctoral candidates preparing to write their first article. Typical features of scientific articles and their structures are discussed, together with tips on choosing journals and writing and finishing articles for publication.
  •  Odložené zveřejnění 
    Pouze metadata
    Otevřený přístupOtevřený přístup
    Omezený přístup
    PublikaceOtevřený přístup
    NCIP VaVaI KnowledgeStor Case Study: Preparing Marie Skłodowska-Curie Actions (MSCA) European Postdoctoral Fellowships
    (National Library of Technology, 2023) Krueger, Stephanie
    This document summarizes the work with postdocs who are preparing to apply for a Marie Skłodowska-Curie Actions (MSCA) European Postdoctoral Fellowship. The document also provides a description of the conditions and opportunities of MSCA fellowship.