Osoba:
Šátková, Barbora

Načítá se...
Profilový obrázek
Emailová adresa
Datum narození
Výzkumné projekty
Organizační jednotky
Název pracovní pozice
Příjmení
Šátková
Křestní jméno
Barbora
ORCID iD
https://orcid.org/0000-0001-7350-6238
Jméno

Výsledky vyhledávání

Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
  • PublikaceOmezený přístup
    Cestovní zpráva - European Conference on Information Literacy 2023
    (Národní technická knihovna, 2023) Razím, Tomáš; Šátková, Barbora
    Cestovní zpráva popisuje naši účast na konferenci ECIL 2023, kde jsme představili praxi informační podpory v NTK akademických knihovníkům a vědcům a výzkumníkům v oblasti knihovnictví a informační vědy. Zároveň jsme se poučili z aktivit dalších světových institucí v oblasti rozvoje informační gramotnosti.
  • PublikaceOmezený přístup
    Vyhodnocení cyklu webinářů pro doktorandy a začínající výzkumníky – letní semestr 2023
    (Národní technická knihovna, 2023) Šátková, Barbora
    Zpráva shrnující otevřené lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků na jaře (v letním semestru) 2023. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků.
  • PublikaceOmezený přístup
    Vyhodnocení cyklu webinářů pro doktorandy a začínající výzkumníky – zimní semestr 2022/2023
    (Národní technická knihovna, 2022) Martinová, Olga; Šátková, Barbora
    Zpráva shrnující otevřené lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků na podzim (v zimním semestru) 2022/2023. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků.
  • PublikaceOmezený přístup
    Vyhodnocení cyklu webinářů a workshopů pro doktorandy a začínající výzkumníky – letní semestr 2024
    (Národní technická knihovna, 2024) Šátková, Barbora
    Zpráva shrnující lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků na jaře (v letním semestru) 2024. Zahrnuty jsou jak otevřené webináře, na které se mohl přihlásit kdokoliv, tak workshopy NTK, které proběhly v rámci kurzu Scientific Writing in English. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Vyhodnocení průzkumu Národní technické knihovny "NTK pro příští desetiletí"
    (Národní technická knihovna, 2022) Firsová, Naděžda; Millerová, Kristina; Martinová, Olga; Chodounská, Alena; Šátková, Barbora
    Národní technická knihovna (NTK) je součástí kampusu vysokých škol v pražských Dejvicích, kde sídlí od r. 2009. NTK plní funkci veřejné i akademické knihovny. Tato zpráva shrnuje výsledky dotazníkového šetření „NTK pro příští desetiletí“, které proběhlo v červnu a červenci 2020. Hlavním cílem šetření bylo zjištění potřeb, návyků a preferencí uživatelů NTK pro potřeby plánované modernizace prostorů knihovny a také pro další zkvalitňování služeb. V rámci dotazníkového šetření byly zkoumány jednak zkušenosti uživatelů se stávajícími prostory, vybavením, informačními zdroji a službami NTK, ale také studijní a pracovní návyky studentů a vyučujících. Respondenti byli osloveni v rámci tzv. účelového výběru tak, aby výzkumný vzorek obsahoval jak uživatele NTK, tak i studenty a vyučující z řad partnerských univerzit, kteří služeb NTK nevyužívají. Do šetření se zapojilo 2027 respondentů, přičemž celý dotazník vyplnilo 1030 respondentů. Při vyhodnocení bylo využito popisných statistických metod a testování závislosti. Důležitým faktorem, který ovlivnil jak sběr, tak výsledky tohoto šetření bylo, že probíhalo v období pandemie COVID-19, což mělo, jak naznačily výsledky, výrazný vliv na možnosti využívání knihoven i informační chování respondentů. Výsledky šetření ukazují, že respondenti jsou celkově s NTK, jejími prostory, zařízeními, informačními zdroji a službami spokojeni. Kladně byl hodnocen moderní prostor, samoobslužný provoz, atmosféra uvnitř NTK, přístup ke zdrojům a dlouhá otevírací doba. Naopak respondenti nebyli spokojeni zejména s počtem studijních míst (včetně těch pro individuální studium), dostupností elektrických zásuvek a hlukem. Zpráva poskytuje faktografický materiál o uživatelích NTK a o jejich studijním a pracovním chování, ale může být využita také pro zlepšování služeb a prostorů akademických a veřejných knihoven obecně. Výstupy z šetření byly průběžně sdíleny s architekty, kteří připravují návrh přestavby veřejných prostor knihovny, a posloužily pro úpravy architektonického návrhu. Na základě dat byla vedení NTK předána doporučení pro zlepšení provozu a služeb NTK, přičemž některá z nich už byla realizována.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Navigating Scientific Resources & Staying Organized: Making It Easier to Write a Ph.D. Dissertation, Article, or Proposal
    (Národní technická knihovna, 2023) Šátková, Barbora; Witzany Hutková, Klára
    Learn how to conduct literature reviews for your dissertation or articles and how to organize yourself through this process. Topics include (but are not limited to): How can I save time when searching for literature and accessing full-text articles? Getting full texts of materials that are hard-to-find Staying organized while writing (using citation managers and notes) Where can I publish the outputs of my work (i.e., identifying, evaluating, and targeting journals and conferences)?
  • PublikaceOtevřený přístup
    My First Scientific Article: Tips on Writing an Article for Early Career Researchers
    (Národní technická knihovna, 2023) Urban, Adam; Šátková, Barbora
    Publishing results of research is a substantial and often compulsory part of every researcher's career. One's very first article might present a great challenge. In this webinar, we would like to share our writing experience as PhD candidates. Main topics we will discuss: Common features of scientific articles and their structure. How to choose a journal. Tips for writing and finishing the article.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Breaking the Vicious Circle: Mapping and Addressing Gaps in Information Literacy Across the Educational Cycle
    (National Library of Technology, 2023) Razím, Tomáš; Šátková, Barbora
    This paper describes how the Czech National Library of Technology in Prague (NTK) maps the information needs of its patrons and how it addresses the gaps in information literacy (IL) that (re-)appear in successive educational stages. In the past five years, NTK information specialists have provided individual consultations to 644 students and researchers and organized 230 IL workshops/webinars attended by 5,396 students and researchers. By combining qualitative and quantitative content analyses of these activities, we managed to identify structural IL gaps that extend from high school students to doctoral researchers: insufficient knowledge of searching tools and suitable search engines; insufficient ability to evaluate information found online; misapprehension of the main principles of referencing sources, lack of knowledge about citation managers; difficulties with writing academic texts as such. These findings point to the benefits of closing the IL gap earlier rather than later, as already suggested by other examples of best practice (Dolničar, Podgornik, Bartol & Šorgo, 2020; McPherson & Dube, 2016). We will illustrate this by presenting case studies dealing with the transition from high school to university and from Master to doctoral work. IL interventions earlier in the education cycle, in our case, appear to provide benefits later in life, but we have not yet performed a longitudinal study confirming this. Nevertheless, while the Czech education system does not yet require independent research and academic writing outputs in its high school curriculum (Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007), our efforts to date (Razím & Chodounská, 2021; Martinová & Tassanyi, 2018; Tvrdá & Martinová, 2017) developed in cooperation with instructors, are in high demand. This anecdotally points to a need for more comprehensive IL interventions that systematically encompass the entire public educational cycle, as previously identified by Martinová & Tassanyi (2018). The goal of our contribution is to show what structural IL gaps should be filled at the high school level and why, and how libraries could contribute to achieving this. Aside from continuing the aforementioned instructional services, we plan to extend our services to more schools and to resume our cooperation with the National Pedagogical Institute, with the hope that we can provide evidence-based data to the Czech Ministry of Education on the effectiveness of IL interventions and, perhaps in the form of a future longitudinal survey tracking student success over the long-term, show how IL leads to benefits such as better preparation for university-level work and/or civic engagement.
  • PublikaceOmezený přístup
    Vyhodnocení cyklu webinářů a workshopů pro doktorandy – zimní semestr 2023/2024
    (Národní technická knihovna, 2024) Šátková, Barbora
    Zpráva shrnující lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků na podzim (v zimním semestru) 2023. Zahrnuty jsou jak otevřené webináře, na které se mohl přihlásit kdokoliv, tak webináře/workshopy NTK, které proběhly v rámci kurzu Scientific Writing in English. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků.