https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/Firsová, NaděždaKarbanová, EvaRazím, Tomᚊátková, BarboraTassanyi, PavlínaWitzany Hutková, KláraRazím, Tomᚊátková, BarboraWitzany Hutková, KláraZavoralová, Jitka2025-07-232025-07-232025https://doi.org/10.48813/a7gp-6k94https://hdl.handle.net/20.500.14391/3513Metodologická příručka pro střední školy vznikla z iniciativy zaměstnanců Národní technické knihovny (NTK) pro potřeby studentů a pedagogů, kteří píší a vedou maturitní, ročníkové a jiné kvalifikační středoškolské práce. Cílem této příručky je: • Usnadnit studentům jejich první badatelskou zkušenost poskytnutím základních informací o nejběžnějších metodách sběru dat a jejich analýze a interpretaci. • Poskytnout podpůrný materiál pro učitele, kteří vedou studentské práce, aniž mají s konkrétní metodologií vlastní přímou zkušenost. • Motivovat střední školy, aby přijaly a kultivovaly praxi studentské badatelské činnosti a odborného psaní. Příručka rozpracovává metody sběru dat a jejich následného vyhodnocování, analýzy a interpretace.cshttp://purl.org/coar/access_right/c_14cbstřední školametodologie vědyvědecké metodystudentikvalifikační prácestudentské prácebadatelská činnostsběr datinterpretace datanalýza datstudium dokumentůměřeníexperimentpozorovánídotazníkové šetřenírozhovorhigh schoolscientific methodologyscientific methodsstudentsthesisfinal thesisresearchdata collectiondata interpretationdata analysisdocument analysismeasurementexperimentobservationquestionnaireinterviewMetody výzkumu pro prvobadatelepříručka pro střední školybook