Osoba: Kožuchová, Darina
Načítá se...
Emailová adresa
Datum narození
Výzkumné projekty
Organizační jednotky
Název pracovní pozice
Příjmení
Kožuchová
Křestní jméno
Darina
ORCID iD
Jméno
2 výsledky
Výsledky vyhledávání
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Publikace Omezený přístup Cestovní zpráva - XVI. zasadnutie Národnej komisie pre služby SR(2014) Procházková, Petra; Kožuchová, DarinaNárodná komisia pre služby (dále jen NKS) je poradním orgánem ředitele Slovenské národní knihovny. Cílem NKS je rozvoj knihovnicko- informačních služeb a navázání mezinárodní spolupráce. Členy komise se stali nejen zástupci Národní knihovny ČR, ale od roku 2009 také zástupci NTK. Komise zasedá alespoň jednou ročně a zabývá se předem stanovenými otázkami. Náměty, které vznikají z její činnosti jsou předkládány řediteli Slovenské národní knihovny a ředitelům ostatních knihoven zastoupených v komisi. XVI. zasedání proběhlo ve Veřejné knihovně M. Rešetku v Trenčíne. Zástupci NTK v komisi aktivně participují, vyjadřují se k probíraným tématům a přináší příspěvky shrnující zkušenosti z oblasti služeb NTK. Letošní zasedání bylo zaměřeno na prezentaci projektů digitalizace v SNK, knihovní služby a aktuální problémy knihoven. Účast zástupců Národní technické knihovny na Národní komisi pro služby SR má velký význam nejen pro výměnu zkušeností a vzájemnou inspiraci, ale také pro navazování kontaktů a vzájemné spolupráci.Publikace Omezený přístup Cestovní zpráva - Mezinárodní konference CASLIN 2010(2010) Kožuchová, DarinaMezinárodní konference CASLIN 2010 s tematikou „Library services, user´s needs and changing economic realities“ se konala v Tálech (Slovensko). Pořadatelem konference byla Univerzitní knihovna Univerzity Mateja Bela v Banské Bystrici. Hlavní myšlenkou byla prezentace zkušeností zejména zahraničních lektorů o dopadech ekonomické krize na činnost knihoven a na poskytování služeb zákazníkům knihoven a měnící se vize a poslání knihoven vlivem probíhajících ekonomických i technologických změn. Jako zásadní pro přežití označili přednášející změnu charakteru knihoven jako institucí poskytující výlučně knihovní služby na instituce s neknihovnickými aktivitami, službami různého charakteru pro příslušné komunity; s těmito změnami souvisí jejich vnější a vnitřní přestavba i celková organizační kultura. Nevyhnutným předpokladem pro ekonomické přežití je úzká spolupráce knihoven při budování fondů, poskytování a propagaci nových služeb, sdílení budov, prostorů, lidí a dodavatelů. Nové technologie, jejich ovládání zákazníky a změna chování se zákazníků nutí knihovny intenzivně digitalizovat a vzdělávat knihovníky pro nové tisíciletí.