Osoba:
Chodounská, Alena

Načítá se...
Profilový obrázek
Emailová adresa
Datum narození
Výzkumné projekty
Organizační jednotky
Název pracovní pozice
Příjmení
Chodounská
Křestní jméno
Alena
ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-5240-9882
Jméno

Výsledky vyhledávání

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 43
  • PublikaceOmezený přístup
    Cestovní zpráva - Library Marketing Tuesday
    (2014) Chodounská, Alena; Tvrdá, Martina
    Zpráva shrnuje dění třetího ročníku konference Library Marketing Tuesday, která se konala 23. 09. 2014 v Otevřené zahradě v Brně. Konference se věnovala širokému spektru marketingových aktivit a své příspěvky prezentovali knihovníci i marketingový odborníci ze soukromé sféry. Ve zprávě jsou stručně popsány všechny prezentované příspěvky. Cílem cesty bylo získat přehled o marketingových aktivitách ostatních odborných knihoven a načerpat inspiraci pro vlastní marketingovou strategii.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Anatomie akademické podpory NTK
    (2022) Chodounská, Alena; Razím, Tomáš
    Národní technická knihovna v Praze (NTK) je veřejná knihovna se specializovanou kolekcí zaměřenou na technické a přírodní vědy. Studentům, vyučujícím a výzkumníkům z Vysoké školy chemicko-technologické pak sloužíme jako akademická knihovna, stejně jako výzkumníkům z Ústavu organické chemie a biochemie Akademie věd ČR. Všem našim uživatelům nabízíme přístup k široké kolekci odborných elektronických a tištěných zdrojů, příjemné studijní prostředí v moderní a uživatelsky přívětivé budově a vlídnou podporu při využívání informačních zdrojů, vyhledávacích nástrojů a vybavení NTK. Ve spolupráci s mentory a pedagogy se pak snažíme přispívat k rozvoji dovedností souvisejících s efektivním vyhledáváním a používáním (akademických) informací, kritickým hodnocením informačních zdrojů a prezentováním odborných výsledků. Podporu nabízíme především formou konzultaci na místě i online, a dále prostřednictvím workshopů a webinářů. V rámci příspěvku blíže představíme cílové skupiny se kterými pracujeme. Nastíníme jaké jsou výzkumné a vzdělávací potřeby našich uživatelů a jaké informační problémy nejčastěji řeší při práci na svých studijních a výzkumných projektech. Podělíme se o zkušenosti s různými formáty vzdělávacích akcí a podrobněji popíšeme obsah našich workshopů i konzultací. Zaměříme se také na metody sběru a vyhodnocování zpětné vazby a na naše postupy při průběžném přizpůsobování služeb potřebám našich (potenciálních) uživatelů.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Prostor jako služba: první dekáda Národní technické knihovny (NTK) v nové budově
    (2020) Chodounská, Alena; Firsová, Naděžda; Martinová, Olga
    V průběhu posledních deseti let se Národní technická knihovna (NTK) stala nedílnou součástí kampusu technických vysokých škol v pražských Dejvicích. Budova, která v roce 2019 zaznamenala téměř milion návštěv, je oblíbená především mezi vysokoškolskými studenty, jak domácími, tak zahraničními. Moderní, inspirativní prostory umístěné přímo v srdci kampusu jsou velkou předností při podpoře studentů, vyučujících a výzkumníků, ale samy o sobě nestačí. Aby mohla knihovna svým uživatelům sloužit ve své plné kapacitě, musí budova též „obsahovat“ relevantní informační zdroje, služby a lidi, kteří je poskytují a rozvíjejí. V příspěvku představíme metody používané pro sledování měnících se informačních potřeb a návyků stávajících a potenciálních uživatelů NTK a pro vyhodnocování uživatelské zkušenosti s knihovnou. Díky poznatkům získaným prostřednictvím těchto metod můžeme soustavně uzpůsobovat naše prostory a služby tak, abychom lépe podporovali akademickou i profesní úspěšnost, zvědavost a konkurenceschopnost našich uživatelů.
  • PublikaceOmezený přístup
    Cestovní zpráva - 37th Annual IATUL Conference
    (2016) Chodounská, Alena
    Alena Chodounská aktivně prezentovala interní vzdělávací aktivity Referenčního týmu v příspěvku připraveném společně se Stephanie Krueger: "Cooking Stone Soup: Porous Workforce Training at the Czech National Library of Technology as a Supplement to (Impermeable) University Education."
  • PublikaceOmezený přístup
  • PublikaceOmezený přístup
    Transformace technických služeb: vzdělávání
    (2018) Chodounská, Alena
  • PublikaceOmezený přístup
    10 NEJ nových služeb NTK
    (2014) Chodounská, Alena
    Prezentace představuje výběr 10 nových služeb, které byly v NTK zavedeny v rámci prvního roku činnosti User Support Group.
  • PublikaceOmezený přístup
    Cestovní zpráva - XIII. zasadnutie Národnej komisie pre služby SR
    (2011) Procházková, Petra; Chodounská, Alena
    Národná komisia pre služby (dále jen NKS) je poradním orgánem ředitele Slovenské národní knihovny. Cílem NKS je rozvoj knihovnicko-informačních služeb a navázání mezinárodní spolupráce. Členy komise se stali nejen zástupci Národní knihovny ČR, ale od roku 2009 také zástupci NTK. Komise zasedá alespoň jednou ročně a zabývá se předem stanovenými otázkami. Náměty, které vznikají z její činnosti jsou předkládány řediteli Slovenské národní knihovny a ředitelům ostatních knihoven zastoupených v komisi. XIII. zasedání proběhlo v Knižnici P. O. Hviezdoslava v Prešove. Zástupci NTK v komisi aktivně participují, vyjadřují se k probíraným tématům a přináší příspěvky shrnující zkušenosti z oblasti služeb NTK. Letošní zasedání bylo zaměřeno na prezentace portálů a význam použití webu 2.0 v prezentaci knihovny a poskytování služeb zákazníkům. Představeny byly také legislativní změny mající dopad na služby knihoven. Účast zástupců Národní technické knihovny na Národní komisi pro služby SR má velký význam nejen pro výměnu zkušeností a vzájemnou inspiraci, ale také pro navazování kontaktů a vzájemné spolupráce.
  • PublikaceOmezený přístup
    Odborné akademické služby NTK (pohled do zákulisí)
    (2017) Chodounská, Alena; Skenderija, Sasha
  • PublikaceOmezený přístup
    Inquiry/Customer Relationship Management at NTK
    (2014) Krueger, Stephanie; Koch, Ondřej; Koudelka, Jakub; Chodounská, Alena