Osoba: Chodounská, Alena
Načítá se...
Emailová adresa
Datum narození
Výzkumné projekty
Organizační jednotky
Název pracovní pozice
Příjmení
Chodounská
Křestní jméno
Alena
ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-5240-9882
Jméno
6 výsledky
Výsledky vyhledávání
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Publikace Omezený přístup Odborné akademické služby NTK (pohled do zákulisí)(2017) Chodounská, Alena; Skenderija, SashaPublikace Otevřený přístup Od ročníkové práce k impaktovanému článku: akademická informační podpora v Národní technické knihovně(2022) Chodounská, Alena; Razím, TomášNárodní technická knihovna nabízí informační podporu široké škále uživatelů od studentů a učitelů středních škol až po doktorandy, vysokoškolské pedagogy a výzkumníky. Příspěvek popisuje, jaké rozdíly byly vysledovány v potřebách a návycích různých věkových a cílových skupin a co mají tyto skupiny naopak společného. Na konkrétních případech je ukázáno, jak tyto zkušenosti ovlivňují podobu podpory v NTK a jak pomáhají uživatele, ve spolupráci s jejich mentory a pedagogy, lépe připravovat na nadcházející stupně vzdělávání či kariéry.Publikace Otevřený přístup Výroční konference NTK 2021: Akademické služby v roce 2022(2021) Chodounská, AlenaPublikace Otevřený přístup Výroční konference NTK 2020(2020) Svoboda, Martin; Pokorný, Jan; Pavlíčková, Tereza; Hnátková, Eva; Chodounská, Alena; Jirát, Jiří; Burgstaller, Jiří; Černohlávková, Petra; Synek, PavelPublikace Otevřený přístup Podpora výuky chemie v Národní technické knihovně(Česká společnost chemická, 2021) Razím, Tomáš; Chodounská, AlenaV Národní technické knihovně (NTK) poskytujeme pedagogům přístup k odborným zdrojům z oblasti chemie a dalších technických a přírodních věd a pomáháme jim se v nich zorientovat. Vytváříme komentované oborové přehledy volně dostupných informačních zdrojů i vlastní metodické materiály využitelné především při projektové a badatelsky orientované výuce, např. při vedení studentských prací. Učitelům i studentům také poskytujeme individuální konzultace a kurzy pro rozvoj kompetencí k práci s informacemi. Ve spolupráci s učiteli usilujeme o zlepšení výsledků vzdělávání na českých školách a zlepšení kvalifikace absolventů chemických a technických oborů v celosvětovém měřítku.Publikace Otevřený přístup Academic writing in the broader context of early career researcher development(2021) Chodounská, Alena; Skenderija, Sasha; Krueger, StephanieMany of us working in the area of academic writing in Central European universities at the early career researcher level find ourselves struggling with the boundary of the term “academic writing.” Like a Russian Matryoshka doll, one finds that skill development often requires introducing students to concepts extending far beyond writing, exposing educational gaps that can be filled by disciplinary mentors who may or may not have time to work with mentees on developing the required competencies. This presentation describes an online tool, STEMskiller, developed by NTK to assist mentors in filling in such gaps, describing how its developers confronted the “boundary problem” as a supplement to introductory writing classes. The presentation provides case studies for STEMskiller’s use by academic writing instructors with stories from our initial experiences with mentors and other users. We discuss plans for the tool’s future development, including our desire to serve the global academic community by means of collaborative peer review and resource curation as well as our goal of working together at the cross-institutional, cross-national level in order to improve overall levels of education, particularly for mentors and students at institutions who, for whatever reason, cannot easily create new academic service units flexible enough to meet international disciplinary requirements.