Osoba: Chodounská, Alena
Načítá se...
Emailová adresa
Datum narození
Výzkumné projekty
Organizační jednotky
Název pracovní pozice
Příjmení
Chodounská
Křestní jméno
Alena
ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-5240-9882
Jméno
14 výsledky
Výsledky vyhledávání
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 14
Publikace Omezený přístup Cestovní zpráva - Library Marketing Tuesday(2014) Chodounská, Alena; Tvrdá, MartinaZpráva shrnuje dění třetího ročníku konference Library Marketing Tuesday, která se konala 23. 09. 2014 v Otevřené zahradě v Brně. Konference se věnovala širokému spektru marketingových aktivit a své příspěvky prezentovali knihovníci i marketingový odborníci ze soukromé sféry. Ve zprávě jsou stručně popsány všechny prezentované příspěvky. Cílem cesty bylo získat přehled o marketingových aktivitách ostatních odborných knihoven a načerpat inspiraci pro vlastní marketingovou strategii.Publikace Otevřený přístup Prostor jako služba: první dekáda Národní technické knihovny (NTK) v nové budově(2020) Chodounská, Alena; Firsová, Naděžda; Martinová, OlgaV průběhu posledních deseti let se Národní technická knihovna (NTK) stala nedílnou součástí kampusu technických vysokých škol v pražských Dejvicích. Budova, která v roce 2019 zaznamenala téměř milion návštěv, je oblíbená především mezi vysokoškolskými studenty, jak domácími, tak zahraničními. Moderní, inspirativní prostory umístěné přímo v srdci kampusu jsou velkou předností při podpoře studentů, vyučujících a výzkumníků, ale samy o sobě nestačí. Aby mohla knihovna svým uživatelům sloužit ve své plné kapacitě, musí budova též „obsahovat“ relevantní informační zdroje, služby a lidi, kteří je poskytují a rozvíjejí. V příspěvku představíme metody používané pro sledování měnících se informačních potřeb a návyků stávajících a potenciálních uživatelů NTK a pro vyhodnocování uživatelské zkušenosti s knihovnou. Díky poznatkům získaným prostřednictvím těchto metod můžeme soustavně uzpůsobovat naše prostory a služby tak, abychom lépe podporovali akademickou i profesní úspěšnost, zvědavost a konkurenceschopnost našich uživatelů.Publikace Omezený přístup 10 NEJ nových služeb NTK(2014) Chodounská, AlenaPrezentace představuje výběr 10 nových služeb, které byly v NTK zavedeny v rámci prvního roku činnosti User Support Group.Publikace Omezený přístup Cestovní zpráva - XIII. zasadnutie Národnej komisie pre služby SR(2011) Procházková, Petra; Chodounská, AlenaNárodná komisia pre služby (dále jen NKS) je poradním orgánem ředitele Slovenské národní knihovny. Cílem NKS je rozvoj knihovnicko-informačních služeb a navázání mezinárodní spolupráce. Členy komise se stali nejen zástupci Národní knihovny ČR, ale od roku 2009 také zástupci NTK. Komise zasedá alespoň jednou ročně a zabývá se předem stanovenými otázkami. Náměty, které vznikají z její činnosti jsou předkládány řediteli Slovenské národní knihovny a ředitelům ostatních knihoven zastoupených v komisi. XIII. zasedání proběhlo v Knižnici P. O. Hviezdoslava v Prešove. Zástupci NTK v komisi aktivně participují, vyjadřují se k probíraným tématům a přináší příspěvky shrnující zkušenosti z oblasti služeb NTK. Letošní zasedání bylo zaměřeno na prezentace portálů a význam použití webu 2.0 v prezentaci knihovny a poskytování služeb zákazníkům. Představeny byly také legislativní změny mající dopad na služby knihoven. Účast zástupců Národní technické knihovny na Národní komisi pro služby SR má velký význam nejen pro výměnu zkušeností a vzájemnou inspiraci, ale také pro navazování kontaktů a vzájemné spolupráce.Publikace Omezený přístup Současné proměny prostoru akademických knihoven(2018) Stehlík, Martin; Chodounská, Alena; Martinová, Olga; Szarzec, Jakub; Comby, MarinePublikace Omezený přístup Knihovna Kalifornské univerzity v Berkeley(2017) Chodounská, Alena; Strych, FilipPrezentace představuje poznatky autorů ze zahraniční stáže v UC Berkeley Library, kterou navštívili v září 2017.Publikace Otevřený přístup Pár kroků od pomoci, pár kliků od zdroje: podpora studentů v Národní technické knihovně(2018) Chodounská, AlenaPřípadová studie s popisem jednoho dne fiktivního uživatele Národní technické knihovny (NTK), která vznikla na základě poznatků získaných prostřednictvím dvou mystery visitingových šetření, dvou etnografických studí a několikaleté praxe s poskytováním služeb. Umožňuje získat představu o benefitech, které uživateli používání prostor knihovny přináší, a nastiňuje potenciální přínos, který by mohl mít z komplexního využití nabízených zdrojů a služeb, které zůstávají často nerozpoznané anebo nevyužité. Již nyní by se měly akademické knihovny připravovat na budoucí studenty, kteří nastoupí ke studiu v příštích dvaceti letech.Publikace Otevřený přístup Inspirovat a demystifikovat: Pokročilá informační podpora v Národní technické knihovně(2018) Chodounská, AlenaPublikace Otevřený přístup Výroční konference NTK 2021: Akademické služby v roce 2022(2021) Chodounská, AlenaPublikace Otevřený přístup Cestovní zpráva - XXI. zasadnutie Národnej komisie pre služby SR(2019) Procházková, Petra; Chodounská, Alena; Martinová, Olga; Tassanyi, PavlínaCestovní zpráva popisuje účast na 21. výročním jednání Národnej komisie pre služby, jejímž cílem je spolupráce mezi slovenskými knihovnami a sdílení příkladů dobré praxe při poskytování služeb a zpřístupňování elektronických informačních zdrojů. V rámci akce byly prezentovány také zkušenosti NTK.