Osoba:
Skenderija, Sasha

Načítá se...
Profilový obrázek
Emailová adresa
Datum narození
Výzkumné projekty
Organizační jednotky
Název pracovní pozice
Příjmení
Skenderija
Křestní jméno
Sasha
ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-9672-1771
Jméno

Výsledky vyhledávání

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 23
  • PublikaceOtevřený přístup
    NTK jako akademická knihovna
    (2019) Skenderija, Sasha
  • PublikaceOmezený přístup
    Cestovní zpráva - Obhajoba výzkumného dizertačního projektu Stephanie Krueger „Beyond the Paywall: A Multi-Sited Ethnographic Examination of the Information-Related Behaviors of Six Scientists“ vytvořeného a zpracovaného v létech 2013-15 v rámci odborných a rozvojových aktivit odboru 3
    (2016) Krueger, Stephanie; Skenderija, Sasha
    Výzkumný dizertační projekt Stephanie Krueger, který byl koncipován a zpracován v NTK v letech 2013 až 2015 a průběžně ověřován v provozu NTK a zároveň konzultován a diskutován s předními evropskými a světovými odborníky v rámci doktorandských semináři na Humboldtu, byl na nejvýší odborné úrovni ohodnocen jako významný příspěvek k určení budoucích strategií pro budování a rozvoj akademických informačních služeb. Zjištění, která přímo vyšla z tohoto výzkumu, jeho metody a doporučení byly už ve znační míře implementovány do služeb a rozvojových strategií odboru 3. Vysoké hodnocení této práce lze považovat za jedno z nejprestižnějších mezinárodních odborných uznaní transformačním progresivním úsilím celé NTK jako špičkové instituce svého druhu ve světovém měřítku.
  • PublikaceOmezený přístup
    Cestovní zpráva - Workshop on Advanced Ethnographic Methods in Library and Information Science
    (2013) Krueger, Stephanie; Skenderija, Sasha
    Naše účast byla velmi přínosná, protože seminář poskytl příležitost prezentovat a prodiskutovat s předními evropskými výzkumníky v oboru informační věda nejvýznamnější současné strategie, služby a trendy. Semináře se účastnili studenti nebo absolventi doktorského studia PhD. Prezentace výsledků jejich výzkumu bylo možné přímo využít a přispěly tak k rozvoji strategie NTK pro rozvoj služeb a webu NTK v roce 2014.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Modelové partnerství s Rakouským gymnáziem v Praze
    (2015) Skenderija, Sasha
  • PublikaceOmezený přístup
    Odborné akademické služby NTK (pohled do zákulisí)
    (2017-06-07) Chodounská, Alena; Skenderija, Sasha
  • PublikaceOtevřený přístup
  • PublikaceOtevřený přístup
    Cestovní zpráva - XX. Zasadnutie Národnej komisie pre služby SR
    (2018-06-08) Procházková, Petra; Chodounská, Alena; Skenderija, Sasha
    Účast na 20. výročním jednání Národnej komisie pre služby jejíž cílem je spolupráce mezi slovenskými knihovnami a sdílení příkladů dobré praxe při poskytování služeb a zpřístupňování elektronických informačních zdrojů. V rámci akce byly prezentovány také zkušenosti NTK. Přínos akce spočíval také v možnosti vyměnit si zkušenosti a prodiskutovat aktuálně řešené problémy s kolegy ze Slovenské republiky.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Cestovní zpráva - Digitálna knižnica 2014
    (2014) Krueger, Stephanie; Skenderija, Sasha
    Témata konference byla do určité míry relevantní pro aktivity NTK, zejména prezentace zástupců vědeckých knihoven a knihoven se zaměřením na technické a přírodní vědy. Naopak některé prezentace byly přínosné pro knihovny poskytující služby pro společenské a humanitní vědy a knihovny s archivní povinností. Nejvíce relevantní informace z konference o vzorcích chování uživatelů online zdrojů a o požadavcích Horizon 2020 byly přeneseny do aktivit současných týmů pro služby a komunikaci knihovny. NTK se musí i nadále věnovat naplňování své mise směrem k rozvoji repozitářů a podpory open accessu.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Before and Beyond Embedding: A Reference Fable from the National Library of Technology in Prague
    (2017-05-22) Skenderija, Sasha; Stehlík, Martin; Houdek, Tomáš
    Rewind the tape telling the story of reference services at the National Library of Technology (NTK) in Prague to 2009: a closed stacks specialized library with a long, complicated institutional history re-opens its arms to the public with a new “open stacks spirit” in an innovative building—an architectural jewel. Students (80% of all visitors) and the public embrace an inspiring space in the heart of a STEM campus and it rapidly fills with activities ranging from conferences to art exhibitions to concerts. But lost in this mélange are modern academic reference and information services. Despite being governed and financed directly by the Czech Ministry of Education, the narrative of value to academic stakeholders is shyly whispered. “We’re the flagship of Czech librarianship,” we gloat. Nothing, and almost no one, shouts: “We can help you succeed in your academic journey.” Fast-forward to 2017. In our paper, we will relate how we are weaving together the first fabrics of academic value narratives. Our story has not been linear; threads related to internal strategic planning, creation of intranets and reusable staff educational modules entwine with other threads (user-based online development, social media statements, “backward designed” instructional efforts) which we discuss using notable examples. Common to all narratives are themes of academic success, rigor, and individual engagement; internally in relation to ongoing staff development and externally, with intimate involvement (even bowling!) with colleagues and students. While our campus may not yet be fully ready for such approaches, we are now strongly declaring our value as essential players in the successful education of students.
  • PublikaceStatus neznámý
    Cestovní zpráva - IFLA WLIC 2017 Vratislav
    (2017-08) Chodounská, Alena; Krueger, Stephanie; Minaříková, Pavla; Skenderija, Sasha; Stehlík, Martin
    Náplní služební cesty byla návštěva a aktivní vystoupení na konferenci IFLA World Library and Information Congress 2017 v polské Vratislavi. Přínos akce spočíval nejen ve vyměňování zkušeností a identifikaci trendů, ale i navázání cenných kontaktů s informačními profesionály z různých částí světa. Zároveň bylo možno s knihovníky z celého světa prodiskutovat modely zpřístupnění odborných elektronických zdrojů fungující v jejich zemích a představit jim cíle projektu CzechElib.