Krueger, Stephanie
Načítá se...
Emailová adresa
Datum narození
Výzkumné projekty
Organizační jednotky
Název pracovní pozice
Příjmení
Krueger
Křestní jméno
Stephanie
Jméno
62 výsledky
Výsledky vyhledávání
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 62
- Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Cestovní zpráva - Workshop on Advanced Ethnographic Methods in Library and Information Science(2013) Krueger, Stephanie; Skenderija, SashaNaše účast byla velmi přínosná, protože seminář poskytl příležitost prezentovat a prodiskutovat s předními evropskými výzkumníky v oboru informační věda nejvýznamnější současné strategie, služby a trendy. Semináře se účastnili studenti nebo absolventi doktorského studia PhD. Prezentace výsledků jejich výzkumu bylo možné přímo využít a přispěly tak k rozvoji strategie NTK pro rozvoj služeb a webu NTK v roce 2014. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Problematika zveřejňování různorodých vědeckých výstupů v repozitářích šedé literatury z pohledu biomedicínského inženýrství(2015) Francová, Pavla; Krueger, StephanieBez ohledu na zaměření či oblast výzkumu, každý vědec v průběhu své kariéry produkuje velké množství různorodých výstupů – laboratorní deníky, grantové zprávy, obrazové výstupy apod. Přestože jejich zpřístupnění by přineslo značné výhody celé vědecké obci, nejsou tyto materiály běžně dostupné. Z jakého důvodu se proto vědci stále zdráhají aktivně využívat repozitářů šedé literatury pro sdílení odborných materiálů? Autorky budou diskutovat možnosti povzbuzení vědecké komunity ke sdílení různorodých výstupů v repozitářích a konkrétními ukázkami vědeckého využití šedé literatury na vlastním výzkumném projektu. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup LIS Students at a Japanese University Use Smartphones for Social Communication more often than for Educational Purposes(National Library of Technology, 2018) Krueger, StephanieA Review of Lau, K. P., Chiu, D. K. W., Ho, K. K. W., Lo, P., & See-To, E. W. K. (2017). Educational usage of mobile devices: Differences between postgraduate and undergraduate students. The Journal of Academic Librarianship, 43(3), 201-208. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup How long might an average student take to put out a respectable manuscript? Given that the student is a first-time author.(National Library of Technology, 2024) Krueger, StephanieThe presentation gives an overview of the process of getting one’s first article ready for publication. This presentation serves as the basis for a video from the Academic Writing Q&A series that was created as a supplement to the My First Scientific Article webinar. The presentation emphasizes the importance of pre-writing preparation and post-draft revision depending on the type of article intended and advises on how to schedule the time needed for both. The content is useful for Early Career Researchers and for everyone who is interested in scholarly communication and publishing. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Inquiry/Customer Relationship Management at NTK(2014) Krueger, Stephanie; Koch, Ondřej; Koudelka, Jakub; Chodounská, Alena - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Scoping Reviews vs. Systematic Reviews(National Library of Technology, 2024) Krueger, StephanieŠkolení pro pracovníky týmu pro informační podporu studia bylo realizováno formou webináře a obsahovalo komparaci dvou metod realizace přehledu literatury – Systematic Literature Review a Scoping Review. Hlavní cílovou skupinou webináře jsou pracovníci, kteří poskytují pokročilé akademické konzultace a mohou se potýkat s otázky na SLR. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup What are preprints? If you upload to a preprint service, this does not guarantee acceptance for publication, right? It’s just made available to be read by anyone interested, correct?(National Library of Technology, 2024) Krueger, StephanieThe presentation provides an introduction to preprints as a stage in academic publishing. This presentation serves as the basis for a video from the Academic Writing Q&A series that was created as a supplement to the My First Scientific Article webinar. The presentation explains what a preprint is and how it differs from a peer-reviewed postprint. The content is useful for Early Career Researchers and for everyone who is interested in scholarly communication and publishing. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Will it increase the chance for publication if you publish with an industry partner?(National Library of Technology, 2024) Krueger, StephanieThis presentation addresses the question of publishing with an industrial partner. This presentation serves as the basis for a video from the Academic Writing Q&A series that was created as a supplement to the My First Scientific Article webinar. The presentation explains what is entailed by publishing with an industrial partner under blind peer review, and includes a link to further resources on the need for disclosure to avoid conflict of interest. The content is useful for Early Career Researchers and for everyone who is interested in scholarly communication and publishing. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Cooking Stone Soup: Porous Workforce Training at the Czech National Library of Technology as a Supplement to (Impermeable) University Education(2016) Chodounská, Alena; Krueger, StephanieAs in many other countries around the world, STEM (science, technology, engineering, and mathematics) libraries in the Czech Republic are facing the difficult challenge of meeting the rapidly-evolving service needs of the communities they support in an environment in which the current university educational system does not provide graduates—neither those from STEM subjects nor those graduating from Czech library/information professional schools—with the appropriate set of skills needed for working in today’s specialized information provision settings. As a result, the Czech National Library of Technology (NTK) has been forced to provide on-the-job workforce training since early 2015 to its reference, instructional, and front-lines services staff simply in order to keep pace with STEM library developments outside the Czech Republic. This weekly workforce training effort, christened NTKu (short for NTKyouniversity), does not resemble traditional university education with its rigid structures and focus on the attainment of a degree. NTKu is, instead, porous: traditional “impermeable,” less flexible university curricula are supplemented with on-demand, ever-changing targeted instruction on specific issues, topics, and skills applied immediately to real-work settings. This manner of instruction, as the authors discuss in the paper, can yield highly effective results; however, unique challenges can emerge in an instructional environment lacking traditional measures of effectiveness (i.e., grades) and requiring voluntary participation by both learners and instructors. Such porous instructional efforts resemble those of open source software (OSS) communities, in which voluntary effort can produce results benefiting a particularly community—but only to the degree of investment provided by contributors. Such initiatives resemble cooking stone soup: the results can be tasty, but everyone involved needs to bring something to the table. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Thematic “Repackaging” of the Evidence Summaries Section and an Initial Focus on Evidence based Reference Practices(National Library of Technology, 2022) Krueger, Stephanie; Medaille, AnnEditorial on "repackaging" the evidence summaries section of peer reviewed, open access journal Evidence Based library and Information Science.