Osoba:
Chodounská, Alena

Načítá se...
Profilový obrázek
Emailová adresa
Datum narození
Výzkumné projekty
Organizační jednotky
Název pracovní pozice
Příjmení
Chodounská
Křestní jméno
Alena
Jméno

Výsledky vyhledávání

Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 44
  • PublikaceOtevřený přístup
    Web of Science & Scopus: Use Citation Databases to Foster Your Research
    (2020-01-16) Szarzec, Jakub; Chodounská, Alena; Martinová, Olga
    Prezentace přednášky z kurzu Scientific Writing and Publication zaměřená na bibliografické databáze Scopus a Web of Science.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Práce s informacemi, zdroji a odbornými texty
    (2022) Chodounská, Alena; Razím, Tomáš
    Webinář pro učitele chemie 2. stupně ZŠ a SŠ byl zaměřený na problematiku vyhledávání, zpracovávání a prezentování odborných informací v oblasti chemie a přírodních věd. Informační specialisté Národní technické knihovny (NTK) představili volně dostupné elektronické informační zdroje vhodné pro studenty i učitele, techniky pokročilého vyhledávání a nástroje pro stahování a správu citaci. Dalším tématem bylo budování kompetencí, které souvisejí s používáním informací (např. jejich kritické hodnocení a psaní odborných textů), a které jsou přenositelné i do dalších oblastí vzdělávání a života. V závěru pracovníci NTK shrnuli zkušenosti učitelů z několika partnerských středních škol, kteří odpovídají za rozvoj těchto dovedností u svých studentů.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Academic writing in the broader context of early career researcher development
    (2021) Chodounská, Alena; Skenderija, Sasha; Krueger, Stephanie
    Many of us working in the area of academic writing in Central European universities at the early career researcher level find ourselves struggling with the boundary of the term “academic writing.” Like a Russian Matryoshka doll, one finds that skill development often requires introducing students to concepts extending far beyond writing, exposing educational gaps that can be filled by disciplinary mentors who may or may not have time to work with mentees on developing the required competencies. This presentation describes an online tool, STEMskiller, developed by NTK to assist mentors in filling in such gaps, describing how its developers confronted the “boundary problem” as a supplement to introductory writing classes. The presentation provides case studies for STEMskiller’s use by academic writing instructors with stories from our initial experiences with mentors and other users. We discuss plans for the tool’s future development, including our desire to serve the global academic community by means of collaborative peer review and resource curation as well as our goal of working together at the cross-institutional, cross-national level in order to improve overall levels of education, particularly for mentors and students at institutions who, for whatever reason, cannot easily create new academic service units flexible enough to meet international disciplinary requirements.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Inspirovat a demystifikovat: Kdo (ne)jsou uživatelé NTK a co (ne)hledají
    (Národní technická knihovna, 2018-10-10) Chodounská, Alena
  • PublikaceOtevřený přístup
    Cestovní zpráva - XIX. zasadnutie Národnej komisie pre služby SR
    (2017-06) Procházková, Petra; Chodounská, Alena
    Setkání umožnilo diskuzi o zkušenostech s nákupem a zpřístupňováním elektronických informačních zdrojů v České republice a na Slovensku. V rámci akce byl prezentován příspěvek Odborné akademické služby NTK (pohled do zákulisí). Zároveň byl kolegům ze Slovenské republiky představen projet czech eLIB a jeho cíle.
  • PublikaceOmezený přístup
    Knihovna Kalifornské univerzity v Berkeley
    (2017-11) Chodounská, Alena; Strych, Filip
    Prezentace představuje poznatky autorů ze zahraniční stáže v UC Berkeley Library, kterou navštívili v září 2017.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Od ročníkové práce k impaktovanému článku: akademická informační podpora v Národní technické knihovně
    (2022-05-23) Chodounská, Alena; Razím, Tomáš
    Národní technická knihovna nabízí informační podporu široké škále uživatelů od studentů a učitelů středních škol až po doktorandy, vysokoškolské pedagogy a výzkumníky. Příspěvek popisuje, jaké rozdíly byly vysledovány v potřebách a návycích různých věkových a cílových skupin a co mají tyto skupiny naopak společného. Na konkrétních případech je ukázáno, jak tyto zkušenosti ovlivňují podobu podpory v NTK a jak pomáhají uživatele, ve spolupráci s jejich mentory a pedagogy, lépe připravovat na nadcházející stupně vzdělávání či kariéry.
  • PublikaceOmezený přístup
    Současné proměny prostoru akademických knihoven
    (2018-05-23) Stehlík, Martin; Chodounská, Alena; Martinová, Olga; Szarzec, Jakub; Comby, Marine