Skládalová, Eliška
Načítá se...
Emailová adresa
Datum narození
Výzkumné projekty
Organizační jednotky
Název pracovní pozice
Příjmení
Skládalová
Křestní jméno
Eliška
Jméno
9 výsledky
Výsledky vyhledávání
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
- Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup Reskilling for the AI Era(National Library of Technology, 2025) Urban, Adam; Skládalová, EliškaThis poster presents preliminary findings from an exploratory study on how academic library staff at the National Library of Technology (NTK) in the Czech Republic are reskilling and adapting to the challenges presented by AI. As AI technologies become more prevalent in information services provision, this poster sheds light on the ways NTK academic library staff are navigating the multifaceted challenges and opportunities associated with integrating AI into their professional practices while understanding how our patrons use emerging tools and how this changes research practices more generally. The objective of our research, in the form of qualitative semi-structured interviews, was to understand the reskilling needs and processes of our user support staff as they were adapting to the integration of AI technologies in our workflows. A diverse sample of interviewees was ensured by interviewing staff with different genders, levels of experience, and lengths of service. This methodological approach gave us an in-depth probe of evolving individual experiences, motivations, barriers, and mechanisms of knowledge transfer that are pivotal in the reskilling process. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Vyhodnocení cyklu webinářů a workshopů pro diplomanty – letní semestr 2025(Národní technická knihovna, 2025) Skládalová, EliškaZpráva shrnující otevřené lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu vysokoškolských studentů při psaní závěrečných prací na jaře (v letním semestru) 2025. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Cestovní zpráva - konference LIBER 2025(Národní technická knihovna, 2025) Urban, Adam; Skládalová, Eliška; Novák, Vojtěch54. ročník konference LIBER si jako nosné téma zvolil Engage, collaborate, innovate: Libraries working to address global challenges, které bylo zasazeno do širšího kontextu změn týkajících se nejen knihoven, ale i celospolečenského dopadu. Konkrétně se jednalo o výzvy ekonomické, přírodní a v neposlední řadě i o výzvy spojené s umělou inteligencí. Nejvíce prezentovanými tématy byly: umělá inteligence v knihovnickém kontextu; mapování a vyhodnocování otevřené vědy; společenský dopad knihoven. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Cestovní zpráva - 9th International Conference on Professional & Practice Based Doctorates a The 7th Annual PRIDE Conference(Národní technická knihovna, 2025) Skládalová, EliškaCestovní zpráva z konferencí 9th International Conference on Professional & Practice Based Doctorates – A Creative Force for Change (UKCGE) a PRIDE 2025, které se uskutečnily ve dnech 7. 4. - 8. 4. (UKCGE) a 9. 4. - 10. 4. (PRIDE). Konference UKCGE se věnovala aktuálním směrům ve vývoji profesních a praxí orientovaných doktorátů v kontextu technologických, společenských i institucionálních proměn. Témata zahrnovala například vliv nových technologií a umělé inteligence na výzkum, supervizi a etiku práce. Sedmý ročník konference PRIDE byl zaměřen na proměny a reformy doktorského studia, hodnocení dosaženého pokroku i diskuse o požadavcích na odborné pracovníky a dopad současných trendů na rozvoj výzkumné kultury. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup STEMskiller. Nástroje na pomoc při psaní v cizím jazyce(Národní technická knihovna, 2025) Skládalová, EliškaPrezentace ze semináře „Vaše věda, naše podpora. Služby NTK na cestě za úspěšným výzkumem“ popisuje informační a vzdělávací materiály v rámci pokročilé akademické podpory poskytované NTK. Konkrétně jsou představeny STEMskiller, rozcestník kvalitních volně dostupných vzdělávacích materiálů pro začínající výzkumníky a rozcestník nástrojů určených k podpoře psaní v cizím jazyce. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup AI Essentials for Academia(National Library of Technology, 2025) Skládalová, Eliška; Urban, AdamThis webinar is tailored for doctoral candidates, researchers, and students interested in integrating artificial intelligence into their academic workflows. The first part introduces large language models, explaining how they function, how they differ, what to watch out for when using them, and the basics of prompt engineering. The second part focuses on AI ethics, associated risks, emerging regulations, ethical frameworks in academia, and how to appropriately cite AI tools. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Vyhodnocení cyklu webinářů a workshopů pro doktorandy a začínající výzkumníky – letní semestr 2025(Národní technická knihovna, 2025) Skládalová, EliškaZpráva shrnující lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků v letním semestru 2025. Zahrnuty jsou jak otevřené webináře, na které se mohl přihlásit kdokoliv, tak workshopy NTK, které proběhly v rámci kurzu Scientific Writing in English. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků. - Odložené zveřejněníPouze metadata
Otevřený přístupOmezený přístupPublikace Otevřený přístup AI v praxi informačních specialistů(Národní technická knihovna, 2025) Skládalová, Eliška; Urban, AdamRozvoj technologií umělé inteligence významně ovlivňuje prostředí knihoven a dalších paměťových institucí, a to jak ve vztahu k poskytovaným službám, tak k profesním kompetencím pracovníků. Příspěvek prezentuje zkušenosti Národní technické knihovny (NTK) ve dvou rovinách: za prvé, interní rozvoj a reskilling informačních specialistů v souvislosti s integrací nástrojů AI a za druhé, podpora uživatelských komunit prostřednictvím vzdělávacích aktivit (AI průvodce, tematické workshopy a webináře), včetně důrazu na efektivní využívání zdrojů knihovny. Tyto roviny jsou vzájemně provázané, protože schopnost knihovníků osvojovat si nové technologie přímo ovlivňuje kvalitu a rozsah služeb, které mohou být nabízeny uživatelům. Proces adaptace byl zkoumán prostřednictvím pilotní kvalitativní studie uskutečněné v NTK na jaře 2025. Studie vycházela ze 13 polostrukturovaných rozhovorů s informačními specialisty a jejím cílem bylo získat detailní vhled do motivací, bariér a zkušeností spojených s osvojováním a začleňováním AI do každodenní praxe. Analýza ukázala význam institucionální podpory i roli tzv. „AI ambasadorů“, kteří působí jako prostředníci mezi individuálním učením a organizačními strategiemi. Příspěvek je zasazen do diskurzu informační a AI gramotnosti a ukazuje, že reskilling knihovníků nelze chápat izolovaně, ale v kontextu širší institucionální strategie digitální transformace. Příspěvek tak otevírá debatu o možnostech systematického rozvoje AI gramotnosti jak u odborného personálu paměťových institucí, tak u jejich uživatelských komunit. - Odložené zveřejněníPouze metadataOtevřený přístup
Omezený přístupPublikace Omezený přístup Vyhodnocení zpětné vazby na Doctoral Summer School 2025(Národní technická knihovna, 2025) Firsová, Naděžda; Skládalová, EliškaTento dokument obsahuje výsledky zpětné vazby na Doctoral Summer School 2025, která proběhla v NTK ve dnech 2. a 3. září 2025. Hodnocení bylo zpracováno na základě vyhodnocení zpětné vazby poskytnuté účastníky Doctoral Summer School pomocí dotazníkového šetření. Vyhodnocení bylo dále doplněno zpětnou vazbou od členů podpůrného týmu (tzv. Support Team): zaměstnanců NTK a partnerských organizací, kteří se podíleli na organizaci akce a během celé akce poskytovali účastníkům a instruktorům podporu.