Osoba: Skládalová, Eliška
Načítá se...
Emailová adresa
Datum narození
Výzkumné projekty
Organizační jednotky
Název pracovní pozice
Příjmení
Skládalová
Křestní jméno
Eliška
ORCID iD
Jméno
6 výsledky
Výsledky vyhledávání
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Publikace Otevřený přístup STEMskiller. Nástroje na pomoc při psaní v cizím jazyce(Národní technická knihovna, 2025) Skládalová, EliškaPrezentace ze semináře „Vaše věda, naše podpora. Služby NTK na cestě za úspěšným výzkumem“ popisuje informační a vzdělávací materiály v rámci pokročilé akademické podpory poskytované NTK. Konkrétně jsou představeny STEMskiller, rozcestník kvalitních volně dostupných vzdělávacích materiálů pro začínající výzkumníky a rozcestník nástrojů určených k podpoře psaní v cizím jazyce.Publikace Otevřený přístup AI Essentials for Academia(National Library of Technology, 2025) Skládalová, Eliška; Urban, AdamThis webinar is tailored for doctoral candidates, researchers, and students interested in integrating artificial intelligence into their academic workflows. The first part introduces large language models, explaining how they function, how they differ, what to watch out for when using them, and the basics of prompt engineering. The second part focuses on AI ethics, associated risks, emerging regulations, ethical frameworks in academia, and how to appropriately cite AI tools.Publikace Omezený přístup Cestovní zpráva - 9th International Conference on Professional & Practice Based Doctorates a The 7th Annual PRIDE Conference(Národní technická knihovna, 2025) Skládalová, EliškaCestovní zpráva z konferencí 9th International Conference on Professional & Practice Based Doctorates – A Creative Force for Change (UKCGE) a PRIDE 2025, které se uskutečnily ve dnech 7. 4. - 8. 4. (UKCGE) a 9. 4. - 10. 4. (PRIDE). Konference UKCGE se věnovala aktuálním směrům ve vývoji profesních a praxí orientovaných doktorátů v kontextu technologických, společenských i institucionálních proměn. Témata zahrnovala například vliv nových technologií a umělé inteligence na výzkum, supervizi a etiku práce. Sedmý ročník konference PRIDE byl zaměřen na proměny a reformy doktorského studia, hodnocení dosaženého pokroku i diskuse o požadavcích na odborné pracovníky a dopad současných trendů na rozvoj výzkumné kultury.Publikace Omezený přístup Vyhodnocení cyklu webinářů a workshopů pro doktorandy a začínající výzkumníky – letní semestr 2025(Národní technická knihovna, 2025) Skládalová, EliškaZpráva shrnující lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu doktorandů a začínajících výzkumníků v letním semestru 2025. Zahrnuty jsou jak otevřené webináře, na které se mohl přihlásit kdokoliv, tak workshopy NTK, které proběhly v rámci kurzu Scientific Writing in English. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků.Publikace Omezený přístup Vyhodnocení cyklu webinářů a workshopů pro diplomanty – letní semestr 2025(Národní technická knihovna, 2025) Skládalová, EliškaZpráva shrnující otevřené lekce Národní technické knihovny zaměřené na podporu vysokoškolských studentů při psaní závěrečných prací na jaře (v letním semestru) 2025. Kromě organizačních údajů obsahuje informace o návštěvnosti a vyhodnocení zpětné vazby účastníků.Publikace Otevřený přístup Reskilling for the AI Era(National Library of Technology, 2025) Urban, Adam; Skládalová, EliškaThis poster presents preliminary findings from an exploratory study on how academic library staff at the National Library of Technology (NTK) in the Czech Republic are reskilling and adapting to the challenges presented by AI. As AI technologies become more prevalent in information services provision, this poster sheds light on the ways NTK academic library staff are navigating the multifaceted challenges and opportunities associated with integrating AI into their professional practices while understanding how our patrons use emerging tools and how this changes research practices more generally. The objective of our research, in the form of qualitative semi-structured interviews, was to understand the reskilling needs and processes of our user support staff as they were adapting to the integration of AI technologies in our workflows. A diverse sample of interviewees was ensured by interviewing staff with different genders, levels of experience, and lengths of service. This methodological approach gave us an in-depth probe of evolving individual experiences, motivations, barriers, and mechanisms of knowledge transfer that are pivotal in the reskilling process.