Osoba:
Skenderija, Sasha

Načítá se...
Profilový obrázek
Emailová adresa
Datum narození
Výzkumné projekty
Organizační jednotky
Název pracovní pozice
Příjmení
Skenderija
Křestní jméno
Sasha
Jméno

Výsledky vyhledávání

Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
  • PublikaceOtevřený přístup
  • PublikaceOtevřený přístup
    Academic writing in the broader context of early career researcher development
    (2021) Chodounská, Alena; Skenderija, Sasha; Krueger, Stephanie
    Many of us working in the area of academic writing in Central European universities at the early career researcher level find ourselves struggling with the boundary of the term “academic writing.” Like a Russian Matryoshka doll, one finds that skill development often requires introducing students to concepts extending far beyond writing, exposing educational gaps that can be filled by disciplinary mentors who may or may not have time to work with mentees on developing the required competencies. This presentation describes an online tool, STEMskiller, developed by NTK to assist mentors in filling in such gaps, describing how its developers confronted the “boundary problem” as a supplement to introductory writing classes. The presentation provides case studies for STEMskiller’s use by academic writing instructors with stories from our initial experiences with mentors and other users. We discuss plans for the tool’s future development, including our desire to serve the global academic community by means of collaborative peer review and resource curation as well as our goal of working together at the cross-institutional, cross-national level in order to improve overall levels of education, particularly for mentors and students at institutions who, for whatever reason, cannot easily create new academic service units flexible enough to meet international disciplinary requirements.
  • PublikaceOmezený přístup
    Cestovní zpráva - Obhajoba výzkumného dizertačního projektu Stephanie Krueger „Beyond the Paywall: A Multi-Sited Ethnographic Examination of the Information-Related Behaviors of Six Scientists“ vytvořeného a zpracovaného v létech 2013-15 v rámci odborných a rozvojových aktivit odboru 3
    (2016) Krueger, Stephanie; Skenderija, Sasha
    Výzkumný dizertační projekt Stephanie Krueger, který byl koncipován a zpracován v NTK v letech 2013 až 2015 a průběžně ověřován v provozu NTK a zároveň konzultován a diskutován s předními evropskými a světovými odborníky v rámci doktorandských semináři na Humboldtu, byl na nejvýší odborné úrovni ohodnocen jako významný příspěvek k určení budoucích strategií pro budování a rozvoj akademických informačních služeb. Zjištění, která přímo vyšla z tohoto výzkumu, jeho metody a doporučení byly už ve znační míře implementovány do služeb a rozvojových strategií odboru 3. Vysoké hodnocení této práce lze považovat za jedno z nejprestižnějších mezinárodních odborných uznaní transformačním progresivním úsilím celé NTK jako špičkové instituce svého druhu ve světovém měřítku.
  • PublikaceOmezený přístup
    Cestovní zpráva - Workshop on Advanced Ethnographic Methods in Library and Information Science
    (2013) Krueger, Stephanie; Skenderija, Sasha
    Naše účast byla velmi přínosná, protože seminář poskytl příležitost prezentovat a prodiskutovat s předními evropskými výzkumníky v oboru informační věda nejvýznamnější současné strategie, služby a trendy. Semináře se účastnili studenti nebo absolventi doktorského studia PhD. Prezentace výsledků jejich výzkumu bylo možné přímo využít a přispěly tak k rozvoji strategie NTK pro rozvoj služeb a webu NTK v roce 2014.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Virtual Polytechnic Library: From “Home-Grown” Document Delivery Concept to aNational Collaborative Platform for Resource Sharing
    (2015) Heicl, Václav; Krueger, Stephanie; Skenderija, Sasha
    The Czech Virtual Polytechnic Library (VPK) began in 2000 as the “virtual resource sharing alliance” by the leading Czech STM libraries as their response to the rapidly changing landscape of STM publishing and acquisitions, resource sharing, access policies, and technologies. VPK utilizes the INVIK document delivery management system developed in 1997 by a team of developers from the then-State Technical Library (now NTK), with NTK as its logistical “service center.” After its launch, the VPK alliance soon grew to also include non-STM libraries and became the Czech Republic’s most efficient and reliable national interlibrary resource sharing platform. VPK’s technological infrastructure and the logistical service center at NTK have adapted in an agile manner to changes in scholarly publishing over the past fifteen years and to the demands and needs of its participating members, who contribute data and resources to the sharing system. The VPK platform is now being considered as a resource sharing platform for the Central Portal for Czech Libraries (CPL), which would serve (starting in 2020) public libraries in addition to academic institutions and which would have more robust end-user functionality. The presenters will discuss this unique collaboration solution, which shows how a “home-grown/grassroots” initiative—developed and managed by its participating members in direct response to their changing needs and circumstances through time—can prove to be an inspirational, flexible and viable solution, even at the national level.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Cestovní zpráva - IFLA WLIC 2017 Vratislav
    (2017-08) Chodounská, Alena; Krueger, Stephanie; Minaříková, Pavla; Skenderija, Sasha; Stehlík, Martin
    Náplní služební cesty byla návštěva a aktivní vystoupení na konferenci IFLA World Library and Information Congress 2017 v polské Vratislavi. Přínos akce spočíval nejen ve vyměňování zkušeností a identifikaci trendů, ale i navázání cenných kontaktů s informačními profesionály z různých částí světa. Zároveň bylo možno s knihovníky z celého světa prodiskutovat modely zpřístupnění odborných elektronických zdrojů fungující v jejich zemích a představit jim cíle projektu CzechElib.
  • PublikaceOtevřený přístup
    Cestovní zpráva - Digitálna knižnica 2014
    (2014) Krueger, Stephanie; Skenderija, Sasha
    Témata konference byla do určité míry relevantní pro aktivity NTK, zejména prezentace zástupců vědeckých knihoven a knihoven se zaměřením na technické a přírodní vědy. Naopak některé prezentace byly přínosné pro knihovny poskytující služby pro společenské a humanitní vědy a knihovny s archivní povinností. Nejvíce relevantní informace z konference o vzorcích chování uživatelů online zdrojů a o požadavcích Horizon 2020 byly přeneseny do aktivit současných týmů pro služby a komunikaci knihovny. NTK se musí i nadále věnovat naplňování své mise směrem k rozvoji repozitářů a podpory open accessu.