Osoba: Černohlávková, Petra
Načítá se...
Emailová adresa
Datum narození
Výzkumné projekty
Organizační jednotky
Název pracovní pozice
Příjmení
Černohlávková
Křestní jméno
Petra
ORCID iD
https://orcid.org/0000-0001-8683-6156
Jméno
4 výsledky
Výsledky vyhledávání
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Publikace Otevřený přístup Metadata a interoperabilita(2022) Černohlávková, PetraEOSC Roadshow měla za cíl informovat o implementaci EOSC v ČR a možnostech zapojení pro všechny zájemce. Tato prezentace je zaměřená na metadata výzkumných dat, jejich management a chystanou podporu.Publikace Otevřený přístup Shrnutí výsledků dotazníku k potřebám popisu a vyhledávání datasetů(Národní technická knihovna, 2024) Vyčítalová, Hana; Kuchynka, Alexandr; Černohlávková, Petra; Šlesaríková, JanaZpráva shrnuje vyhodnocení Dotazníku k potřebám popisu a vyhledávání výzkumných dat, který vznikl v rámci projektu IPs CARDS jako jeden z podkladů pro stanovení základního metadatového modelu pro popis výzkumných datPublikace Otevřený přístup Otevřený přístup v programu EXCELES(Národní technická knihovna, 2022) Hnátková, Eva; Černohlávková, Petra; Schätz, MartinPrezentace ze semináře, jehož cílem bylo představit požadavky na otevřenost výsledků a dat v programu EXCELES a možnosti metodické podpory projektům ve spolupráci s NTK.Publikace Otevřený přístup Libraries and their role in EOSC(National Library of Technology, 2024) Černohlávková, PetraThe presentation highlighted the importance of libraries within the European Open Science Cloud (EOSC) and the scientific ecosystem in general. Libraries/Librarians have been actively involved in supporting Open Science and Open Access for many years. In the context of EOSC, they can play various roles – repository curators, data stewards, service designers, etc. The presentation shows what libraries and their staff are already doing to support EOSC and what they can do further. It also points out how university library programs support the education of specialists in data management, service design, or information literacy.