Osoba: Chodounská, Alena
Načítá se...
Emailová adresa
Datum narození
Výzkumné projekty
Organizační jednotky
Název pracovní pozice
Příjmení
Chodounská
Křestní jméno
Alena
ORCID iD
https://orcid.org/0000-0002-5240-9882
Jméno
7 výsledky
Výsledky vyhledávání
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Publikace Omezený přístup 10 NEJ nových služeb NTK(2014) Chodounská, AlenaPrezentace představuje výběr 10 nových služeb, které byly v NTK zavedeny v rámci prvního roku činnosti User Support Group.Publikace Omezený přístup Cestovní zpráva - XIII. zasadnutie Národnej komisie pre služby SR(2011) Procházková, Petra; Chodounská, AlenaNárodná komisia pre služby (dále jen NKS) je poradním orgánem ředitele Slovenské národní knihovny. Cílem NKS je rozvoj knihovnicko-informačních služeb a navázání mezinárodní spolupráce. Členy komise se stali nejen zástupci Národní knihovny ČR, ale od roku 2009 také zástupci NTK. Komise zasedá alespoň jednou ročně a zabývá se předem stanovenými otázkami. Náměty, které vznikají z její činnosti jsou předkládány řediteli Slovenské národní knihovny a ředitelům ostatních knihoven zastoupených v komisi. XIII. zasedání proběhlo v Knižnici P. O. Hviezdoslava v Prešove. Zástupci NTK v komisi aktivně participují, vyjadřují se k probíraným tématům a přináší příspěvky shrnující zkušenosti z oblasti služeb NTK. Letošní zasedání bylo zaměřeno na prezentace portálů a význam použití webu 2.0 v prezentaci knihovny a poskytování služeb zákazníkům. Představeny byly také legislativní změny mající dopad na služby knihoven. Účast zástupců Národní technické knihovny na Národní komisi pro služby SR má velký význam nejen pro výměnu zkušeností a vzájemnou inspiraci, ale také pro navazování kontaktů a vzájemné spolupráce.Publikace Omezený přístup Současné proměny prostoru akademických knihoven(2018) Stehlík, Martin; Chodounská, Alena; Martinová, Olga; Szarzec, Jakub; Comby, MarinePublikace Omezený přístup Knihovna Kalifornské univerzity v Berkeley(2017) Chodounská, Alena; Strych, FilipPrezentace představuje poznatky autorů ze zahraniční stáže v UC Berkeley Library, kterou navštívili v září 2017.Publikace Otevřený přístup Inspirovat a demystifikovat: Pokročilá informační podpora v Národní technické knihovně(2018) Chodounská, AlenaPublikace Otevřený přístup Vyhodnocení mystery shoppingového průzkumu Národní technické knihovny 2015(2016) Pavelová, Alena; Orlová, Jana; Chodounská, Alena; Jindráková, Edita; Kiknavelidze, Sandro; Hrabovská, TerezaV posledních letech knihovny po celém světě využívají metody ověřování kvality služeb formou tzv. mystery shoppingu. Národní technická knihovna se již podruhé rozhodla zvolit tento průzkum pro získání dat k evaluaci a rozvoji poskytovaných služeb. První testování knihovny proběhlo v roce 2014 a poskytlo teoretický i praktický základ pro přípravu průzkumu v roce 2015. Díky výsledkům z předešlého roku jsme mohli porovnat, zda došlo k úspěšnému zavedení doporučení z prvního mystery shoppingu. V roce 2015 bylo hodnocení více zaměřeno na samotné služby (otázky byly velmi specifické a šly více do hloubky oproti roku 2014). Vzhledem k tomu nebylo zcela možné srovnání všech výsledků z roku 2015 s rokem 2014. I v tomto roce byla na základě výstupů připravena SWOT analýza a sepsán soubor doporučení, který byl předán odpovědným oddělením. Z průzkumu vzešla také řada metodologických doporučení pro příští roky.Publikace Otevřený přístup Pokročilá informační podpora v Národní technické knihovně(2017) Chodounská, Alena; Tvrdá, Pavlína; Henzl, JiříPřípadová studie z Národní technické knihovny v Praze popisuje vývoj informační podpory založené na uživatelsky orientovaném přístupu. Její podobu ukazuje na příkladu dvou konkrétních služeb; individuálních konzultacích a informační podpory pro střední školy.