Pro uživatele
Permanentní URI k této kolekci
včetně studentů a doktorandů
Procházet
Procházet Pro uživatele podle Autor "Chodounská, Alena"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
Publikace Otevřený přístup Anatomie akademické podpory NTK(2022) Chodounská, Alena; Razím, TomášNárodní technická knihovna v Praze (NTK) je veřejná knihovna se specializovanou kolekcí zaměřenou na technické a přírodní vědy. Studentům, vyučujícím a výzkumníkům z Vysoké školy chemicko-technologické pak sloužíme jako akademická knihovna, stejně jako výzkumníkům z Ústavu organické chemie a biochemie Akademie věd ČR. Všem našim uživatelům nabízíme přístup k široké kolekci odborných elektronických a tištěných zdrojů, příjemné studijní prostředí v moderní a uživatelsky přívětivé budově a vlídnou podporu při využívání informačních zdrojů, vyhledávacích nástrojů a vybavení NTK. Ve spolupráci s mentory a pedagogy se pak snažíme přispívat k rozvoji dovedností souvisejících s efektivním vyhledáváním a používáním (akademických) informací, kritickým hodnocením informačních zdrojů a prezentováním odborných výsledků. Podporu nabízíme především formou konzultaci na místě i online, a dále prostřednictvím workshopů a webinářů. V rámci příspěvku blíže představíme cílové skupiny se kterými pracujeme. Nastíníme jaké jsou výzkumné a vzdělávací potřeby našich uživatelů a jaké informační problémy nejčastěji řeší při práci na svých studijních a výzkumných projektech. Podělíme se o zkušenosti s různými formáty vzdělávacích akcí a podrobněji popíšeme obsah našich workshopů i konzultací. Zaměříme se také na metody sběru a vyhodnocování zpětné vazby a na naše postupy při průběžném přizpůsobování služeb potřebám našich (potenciálních) uživatelů.Publikace Otevřený přístup Od ročníkové práce k impaktovanému článku: akademická informační podpora v Národní technické knihovně(2022) Chodounská, Alena; Razím, TomášNárodní technická knihovna nabízí informační podporu široké škále uživatelů od studentů a učitelů středních škol až po doktorandy, vysokoškolské pedagogy a výzkumníky. Příspěvek popisuje, jaké rozdíly byly vysledovány v potřebách a návycích různých věkových a cílových skupin a co mají tyto skupiny naopak společného. Na konkrétních případech je ukázáno, jak tyto zkušenosti ovlivňují podobu podpory v NTK a jak pomáhají uživatele, ve spolupráci s jejich mentory a pedagogy, lépe připravovat na nadcházející stupně vzdělávání či kariéry.Publikace Otevřený přístup Podpora výuky chemie v Národní technické knihovně(Česká společnost chemická, 2021) Razím, Tomáš; Chodounská, AlenaV Národní technické knihovně (NTK) poskytujeme pedagogům přístup k odborným zdrojům z oblasti chemie a dalších technických a přírodních věd a pomáháme jim se v nich zorientovat. Vytváříme komentované oborové přehledy volně dostupných informačních zdrojů i vlastní metodické materiály využitelné především při projektové a badatelsky orientované výuce, např. při vedení studentských prací. Učitelům i studentům také poskytujeme individuální konzultace a kurzy pro rozvoj kompetencí k práci s informacemi. Ve spolupráci s učiteli usilujeme o zlepšení výsledků vzdělávání na českých školách a zlepšení kvalifikace absolventů chemických a technických oborů v celosvětovém měřítku.Publikace Otevřený přístup Práce s informacemi, zdroji a odbornými texty(2022) Chodounská, Alena; Razím, TomášWebinář pro učitele chemie 2. stupně ZŠ a SŠ byl zaměřený na problematiku vyhledávání, zpracovávání a prezentování odborných informací v oblasti chemie a přírodních věd. Informační specialisté Národní technické knihovny (NTK) představili volně dostupné elektronické informační zdroje vhodné pro studenty i učitele, techniky pokročilého vyhledávání a nástroje pro stahování a správu citaci. Dalším tématem bylo budování kompetencí, které souvisejí s používáním informací (např. jejich kritické hodnocení a psaní odborných textů), a které jsou přenositelné i do dalších oblastí vzdělávání a života. V závěru pracovníci NTK shrnuli zkušenosti učitelů z několika partnerských středních škol, kteří odpovídají za rozvoj těchto dovedností u svých studentů.