Logo úložiště

Institucionální digitální repozitář

 

How Information Practices Shape Students’ Help-Seeking Strategies

Externí umístění souboru

Licence:

CC BY

Datum

2025

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Vydavatel

National Library of Technology

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

The conference presentation at the European Conference on Information Literacy introduces a study that examined the information-searching habits of Czech undergraduate and graduate students in STEM fields. The research include an analysis of reported help-seeking behaviors at the point where students started writing their required theses. The main objective of this study was to gather initial data on how students’ information behaviors influenced their decision-making processes when seeking the academic help in 2020, during the COVID crisis. The results indicated that students’ information seeking practices directly influenced their help-seeking behaviors. Students accustomed to using high-quality information sources were more likely to seek formal help and less likely to rely on informal peer support. These results indicated that systematically developing the habit of using reliable information sources likely contributes to more effective help-seeking strategies for Czech undergraduate and graduate students.

Popis

Klíčová slova

student, vyhledávání informačních zdrojů, hledání akademické pomoci, informační gramotnost, student, information searching behavior, academic help-seeking, information literacy

Jazyk:

en

Typ:

conference paper

Edice

Citace

DOI

ISBN

ISSN

Název akce

European Conference on Information Literacy

Datum od

2025-09-22

Datum do

2025-09-25

Místo události

Bamberg, DE

Je součástí

Má část/i

Je publikován v

Je na něj odkazováno z

Je citován

Cituje

Je doplňkem k

Má doplněk

Je recenzován

Recenzuje

Popisuje

Je popsán

Je pokračováním

Pokračuje

Je verzí

Má verzi

Je variantou

Je původní variantou

Souvisí