Logo úložiště

Institucionální digitální repozitář

 
 Odložené zveřejnění 
Pouze metadata
Otevřený přístupOtevřený přístup
Omezený přístup

Prostor jako služba: první dekáda Národní technické knihovny (NTK) v nové budově

Externí umístění souboru

Licence:

zákon č. 121/2000 Sb.

Datum

2020

Název časopisu

ISSN časopisu

Název svazku

Vydavatel

Výzkumné projekty

Organizační jednotky

Číslo časopisu

Abstrakt

V průběhu posledních deseti let se Národní technická knihovna (NTK) stala nedílnou součástí kampusu technických vysokých škol v pražských Dejvicích. Budova, která v roce 2019 zaznamenala téměř milion návštěv, je oblíbená především mezi vysokoškolskými studenty, jak domácími, tak zahraničními. Moderní, inspirativní prostory umístěné přímo v srdci kampusu jsou velkou předností při podpoře studentů, vyučujících a výzkumníků, ale samy o sobě nestačí. Aby mohla knihovna svým uživatelům sloužit ve své plné kapacitě, musí budova též „obsahovat“ relevantní informační zdroje, služby a lidi, kteří je poskytují a rozvíjejí. V příspěvku představíme metody používané pro sledování měnících se informačních potřeb a návyků stávajících a potenciálních uživatelů NTK a pro vyhodnocování uživatelské zkušenosti s knihovnou. Díky poznatkům získaným prostřednictvím těchto metod můžeme soustavně uzpůsobovat naše prostory a služby tak, abychom lépe podporovali akademickou i profesní úspěšnost, zvědavost a konkurenceschopnost našich uživatelů.
During the last decade, National Library of Technology (NTK) has become an integral part of the Prague Dejvice campus. The library building, which had almost one million visits in 2019, is very popular, especially among university students, both domestic and international. The library’s inspiring study spaces and facilities, together with its position in the very heart of campus, are a great advantage for fulfilling our mission of supporting students, professors and researchers. However, in order to become a real hub of STEM information and their efficient transfer to the education and research processes, besides the great building and high-quality information sources, a crucial role belongs to user services and the people who provide them. This presentation focuses on the methods used in observing the information needs and habits of NTK’s patrons and students on campus as well as on evaluation of our users’ experiences. These findings are instrumental for continuous and agile space design adaptations and the improvement of service that support academic and professional growth, inquisitiveness, and the competitiveness of our patrons.

Popis

Klíčová slova

knihovny, budovy knihoven, služby, vzdělávání, analýza, libraries, library buildings, services, education, analysis

Jazyk:

cs

Typ:

conference paper

Edice

Citace

DOI

ISBN

ISSN

Název akce

Kniha ve 21. století

Datum od

2020-02-11

Datum do

2020-02-13

Místo události

Opava (CZ)

Je součástí

Má část/i

Je publikován v

Je na něj odkazováno z

Odkazuje

Je citován

Cituje

Je doplňkem k

Má doplněk

Je recenzován

Recenzuje

Popisuje

Je popsán

Je pokračováním

Pokračuje

Je verzí

Má verzi

Je variantou

Je původní variantou

Souvisí